اخبار بروجرد

معاون عمرانی وزارت راه خبر در بروجرد: ۲۳۰۰ واحد ناکارآمد لرستان نوسازی می شود

روزهای بروجرد- معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای احیای بافت‎های ناکارآمد شهری، قرار است ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان لرستان نوسازی و بازسازی شود.

به گزارش فارس، حسن احمدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: در جریان احیای بافت‎های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در لرستان نوسازی می‎شود.

وی عنوان کرد: نوسازی این بافت‎های ناکارآمد از طریق اعطای تسهیلات دولتی و مشارکت مردم انجام می‎شود و برای این منظور بانک‎های عامل پرداخت‏کننده این تسهیلات در حال تعیین شدن هستند.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح تسهیلات ۴۶ میلیارد تومانی به لرستان اختصاص یافته تا در محلات هدف تعیین شده له مالکان واحدهای مسکونی پرداخت شود.

احمدی افزود: با اعطای این تسهیلات بافت‎های فرسوده شهری در قالب خود مالکی احیاء و نوسازی می‎شوند، البته نباید فراموش کرد که این اعتبارات بیشتر نقش اهرمی داشته و اینگونه نیست که دولت به تنهایی بافت‎های ناکارآمد را نوسازی و بهسازی کند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات روبنایی، زیربنایی و توان‎افزایی اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی به استان لرستان ابلاغ شده است که قائدتأ باید ۳۰ تا ۴۰ درصد آن به بروجرد اختصاص یابد.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه‎های نیمه تمام در وهله نخست گفت: با تعیین تکلیف این پروژه‎ها باید نسبت به تعریف پروژه‎های جدید اقدام کرد.

احمدی در خصوص آزادسازی حریم امامزاده جعفر (ع) بروجرد بیان کرد: در وهله اول مشاور طرح با حضور در منطقه نیازهای اهالی مجاور این امامزاده را شناسایی کند و در گام بعدی طرح ارائه شده به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی حریم امامزاده جعفر (ع) را می‎توان در قالب یک برنامه اقدام مشترک با مشارکت دستگاه‎های اجرایی مرتبط اجرایی کرد.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‎اندازی نهاد توسعه محله در برخی شهرهای کشور گفت: در این اقدام با استفاده از ظرفیت سازمان‎های مردم نهاد گام‎‎های خوبی در زمینه شناسایی نیازهای مردم محلات برداشته شده است.

احمدی تاکید کرد: اشتغالزایی و بیان مطالبات مردم به مسؤولان محلی و دولت از دیگر عواید راه‎اندازی نهادهای توسعه محله است و می‌توان این الگو را در محلات شهرستان بروجرد نیز پیاده کرد.

مقالات مشابه

1 thought on “معاون عمرانی وزارت راه خبر در بروجرد: ۲۳۰۰ واحد ناکارآمد لرستان نوسازی می شود”

  1. باید از اعتبارات ملی در راستای طرح بازآفرینی برای آزادسازی حریم مسجد سلطانی و مسجد جامع و همچنین حریم امزاده جعفر، مرمت راسته بازار و کاروانسراهای بازار و نماسازی بافت تاریخی خیابان جعفری استفاده کرد، طرحی که در صورت اجرا اقتصاد گردشگری بروجرد رو شکوفا خواهد کرد، هر شهر دیگه ای اگر چنین مجموعه ارزشمندی داشت خیلی زودتر از این از مسئولین چنین مطالبه ای می کرد، نگاهی به شهرهای اطراف کاملا این قضیه رو آشکار میکنه، نمایندگان محترم، فرماندار، اعضای محترم شورای شهر لطفا حق قانونی بروجرد رو مطالبه کنید ما چیز اضافه ای نمیخوایم!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close