اخبار ایران

اختصاص ۱۰۰۰ ميليارد تومان برای تسهیل تردد زائران اربعین

 روزهای بروجرد– معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای از اختصاص یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و راه‌های مواصلاتی در ایام اربعین سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش‬ وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۵ میلیون نفر از مرزهای کشور به کربلای معلی عزیمت کنند، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی که به پایانه‌های مرزی ختم می‌شود، در دست انجام است.

وی افزود: ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، دو مسئولیتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرزها در دست انجام دارد.

جابجایی ۸۰ هزار نفر زائر اربعین در ۲۴ ساعت شبانه روز

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز درباره امکانات در نظر گرفته شده برای مسافران اربعین اعلام کرد: در ستاد اربعین امسال حدود ۸ هزار دستگاه از ناوگان اتوبوسی حمل و نقل عمومی جاده‌ای به کار گرفته می‌شوند که این تعداد بر اساس روزهای پیمایش و ظرفیت رفت و برگشت می‌تواند ۸۰ هزار نفر را در ۲۴ ساعت شبانه روز جا به جا کند.

باقرجوان افزود: ناوگان حمل و نقل در اربعین امسال آمادگی دارد در هر ساعت ۳ هزار و ۳۰۰ زائر را به مرزهای خروجی برساند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: سعی شده تا از ناوگان عملیاتی سایر نهادها و ارگان‌ها و کارخانجات نیز استفاده شود.

باقرجوان گفت: نظارت بر مجتمع‌های خدمات بین راهی در این ایام افزایش می‌یابد و این سازمان باید پاسخگوی سرویس جاده‌ها، ایمنی تردد، مجتمع‌های بین راهی به عنوان عناصر خدمات دهی در طول سفر در بحث آماده‌سازی، پذیرش و به نوعی ورود و خروج زائران باشیم.

وی با اشاره به هم‌زمانی پایان فصل سفرهای تابستانی با ایام اربعین افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای رفت و برگشت زائران آمادگی دارد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرزهای ۶ گانه شامل شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند. همچنین دو مرز میرجاوه و ریمدان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close