اخبار بروجرد

کاهش جوجه‌ریزی، علت کمبود مرغ در بازار بروجرد است

روزهای بروجرد- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: مهمترین علت کمبود مرغ در بازار این شهرستان، کاهش یا عدم جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها است.

حمید آزادبخت در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان مصرف روزانه مرغ در بروجرد ۳۰ تن و تامین و ارسال آن به کشتارگاه بر عهده جهاد کشاورزی می باشد که در حال حاضر مرغ توزیعی در شهرستان دارای نوسان و بر اساس میانگین هفتگی ماه گذشته حدود ۲۰ تن است.

وی اظهار داشت: ریزش زیادی در سطح مرغداری ها صورت گرفته است و باتوجه به اینکه برخی شهرستان های استان تولید کننده مرغ گرم برای رفع نیاز خود نیستند، بنابراین مرغ از سایر شهرهای لرستان به بازار آنها تزریق می شود.

آزادبخت با اشاره به وضعیت کرونا و تاکید بر ممنوعیت قطعه کردن مرغ تصریح کرد: تدابیر لازم جهت توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان جهت برطرف نمودن کمبود بازار بروجرد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی ماه گذشته ۹۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سطح ۴۰ مرغداری شهرستان بروجرد صورت گرفته است که با کشتار و توزیع این رقم در بازار، به زودی نوسان توزیع مرغ کشتار روز برطرف خواهد شد.

وی همچنین در خصوص فروش مرغ بالاتر از قیمت مصوب در برخی مغازه ها توضیح داد: این محموله ها به طور معمول از نقاط خارج از شهرستان تهیه می شود و هفته جاری نیز در بازرسی های انجام شده ۲۰ واحد متخلف عرضه مرغ شناسایی و با تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش ۸۰  میلیون تومان جریمه و محکوم شدند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close