اخبار بروجرد

۳۶ درصد جمعیت بروجرد دارای اضافه وزن هستند

روزهای بروجرد- مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیر وغیر واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: ۱۷۰ هزار تن معادل ۳۶ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان دارای اضافه وزن هستند.

مژُگان نوابی در گفت و گو با ایرنا افزود: در اجرای طرح خطرسنجی گروهی این افراد از نظر بیماری فشار خون، چربی، دیابت و توده بدنی مورد معاینه قرار گرفتند.

وی افزود: با اجرای این طرح مشخص شد حدود ۴۳/۵ درصد افراد جامعه دارای وزن طبیعی، ۳۶ درصد دارای اضافه وزن، ۱۸درصد چاق و ۲/۵درصد لاغرهستند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیرشبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: همچنین دراین شهرستان پنج هزار و ۴۹ تن از بیماری دیابت رنج می برند که این میزان در طرح خطر سنجی و شناسایی کامل بیماران هشت هزار تن است.

نوابی با انتقاد از همکاری نکردن مردم با شبکه بهداشت و ارتقا سطح سلامت جامعه اضافه کرد: معاینه های حداقل یک ساله برای سنجش و کنترل قند، چربی و فشار خون موجب می شود تا در آینده با مشکلات غیر قابل جبران همراه نشویم

وی ادامه داد: ۱۰ درصد از افراد جامعه معادل ۱۷ هزار تن دارای فشار خون هستند اما در طرح خطر سنجی از مجموع شرکت کنندگان ۹هزار نفر دارای فشار خون بودند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به بیماری ایدز افزود: حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به ایدز از سالهای قبل تاکنون در این شهرستان شناسایی شدند که هم اکنون از این تعداد ۱۷۶تن تحت مراقبت بوده و برخی به دلایل مختلف از جمله فوت و مهاجرت و یا غیر فعال بودن تحت درمان نیستند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close