لرستان

۲۵۰ مدرسه شهرستان سردسیر الیگودرز، سیستم گرمایشی استاندارد ندارند

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در استان از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌کنند.

رضا زینی‌روند مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت سیستم گرمایشی مدارس استان بیان کرد: سیستم گرمایشی استاندارد برای مدارس شوفاژ و پکیج است چون اطمینان صد درصدی از ایمنی آنان وجود دارد.

وی اظهار کرد: یک سری از مدارس استان به لحاظ سیستم گرمایشی از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

زینی‌وند بیان کرد: از مجموع ۴۵۰۰ مدرسه در استان ۲۲۳۹ باب در قالب ۸۰۳۱ کلاس درس از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این مدارس در همه شهرها و روستاهای استان قرار دارند؛ به عنوان مثال در ازنا ۹۸ مدرسه، الشتر ۱۳۰ مدرسه و الیگودرز ۲۵۰ مدرسه از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه برای استانداردسازی سیستم گرمایشی دو مشکل وجود دارد، عنوان کرد: یک سری از مدارس کد تخریب خوردند که به دلیل گرفتن این کد حتی نمی‌توانیم گازکشی کنیم، در برخی موارد حتی علمک گاز درب مدارس رسیده اما اداره کل نوسازی مدارس استان هزینه گازکشی آن را انجام نمی‌دهد.

زینی‌وند بیان کرد: گازکشی و سیستم گرمایشی استاندارد این مدارس زمانی انجام می‌شود که تخریب و نوسازی مدارس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مدارسی که کد تخریب خوردند حتی نوسازی اعتباری برای گازکشی آنها نمی‌گذارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآورشد: امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین سیستم گرمایشی مدارس گذاشتند که اندک است و با این اعتبار محدود بیش از ۱۰۰ بخاری استاندارد نمی‌توانیم خریداری کنیم.

زینی‌وند گفت: تمام مدارس استاندارد نشده به لحاظ سیستم گرمایشی به نوسازی مدارس استان اعلام کردیم و اعلام خطر صورت گرفته و منتظریم تا اداره کل نوسازی مدارس استان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیاز به تأمین اعتبار دارد، افزود: برخی مدارس دیگر هستند که تخریب نخوردند اما سیستم گرمایشی آنها قدیمی است که برای نوسازی آنها نیاز به اعتبار داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: تلاش و پیگیری می‌کنیم بتوانیم سیستم‌های گرمایشی استاندارد نشده را استانداردسازی کنیم و در حد اعتبارات و مقدورات خود یک سری بخاری گازی استاندارد برای مدارس تهیه کنیم.

وی گفت:   ۴۹۵ باب مدرسه در قالب ۴۰۹۱ کلاس درس سیستم گرمایشی استاندارد دارند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close