اخبار سیاسی

کشف ۹۰ درصدی جرائم در لرستان/ ۲۰ پرونده سیاسی و امنیتی تشکیل شد

روزهای بروجرد- معاون فرماندهی انتظامی لرستان از کشف ۹۰ درصدی جرائم در این استان خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ حسین نجفی در جلسه قرارگاه پدافند سایبری لرستان در سخنانی با بیان اینکه در سطح استان تسلط خوبی در حوزه سایبری وجود دارد، اظهار داشت: بخش عمده ای از فعالیت های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … کشور در فضای سایبر انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات حیاتی و حساس کشور در این فضا یا منتقل می شود و یا در این فضا شکل می گیرد، گفت: همچنین بخش قابل توجهی از فعالیت شهروندان نیز در این فضا انجام می گیرد.

معاون فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه این بخش در حال توسعه است و زندگی شهروندان با این فضا آمیخته شده است، تصریح کرد: پلیس فتا نیز با هدف رصد و کنترل فضای مجازی راه اندازی شده است.

سرهنگ نجفی با اشاره به کنترل و بررسی مسائل و جرائم امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، سایت های معاند و … از سوی پلیس فتا به صورت شبانه روزی، گفت: در این راستا از تجهیزات به روز استفاده می کنیم و بیش از ۹۰ درصد جرائمی که در استان رخ می دهد کشف شده و منجر به دستگیری و تحویل به مراجع قضایی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ما علاوه بر این اقدامات، پیشگیری هایی را در بحث وقوع جرائم امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فراخوان های مختلف در رابطه با موضوعات سیاسی روز انجام می دهیم، گفت: تعامل بسیار خوبی در حوزه فضای سایبری با سایر نهاد ها به خصوص دستگاههای امنیتی داریم.

معاون فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به مرکز پایش تصویری استان نیز، عنوان کرد: در این رابطه شهرداری ها موظف به ارتقا، تجهیز و ساماندهی این مراکز شده اند و در حال حاضر ۶۴ دوربین پایش تصویری در مرکز استان داریم اما این دوربین ها کیفیت لازم را ندارند.

سرهنگ نجفی، تصریح کرد: بین ۴۰ تا ۵۰ نقطه دیگر را در سطح شهر برای نصب این دوربین ها شناسایی کرده ایم و سایر شهرستان ها نیز باید این دوربین ها نصب شوند.

وی همچنین از برگزاری ۹۰ کلاس و کارگاه آموزشی در زمینه آگاه سازی تهدیدات سایبری و نحوه پیشگیری از آنها در مدارس، ادارات، مساجد و … ۲۰ نمایشگاه تهدیدات فضای مجازی در مدارس، ۳۵ جلسه تعاملی با نهادهای مختلف، توزیع ۱۰ هزار برشور آموزشی و سه هزار سی دی آموزشی در بین مردم، تشکیل بیش از ۲۰ پرونده سیاسی و امنیتی و همچنین شناسایی عاملان فراخوان ها طی امسال و … از سوی نیروی انتظامی لرستان خبر داد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close