اخبار لرستان

لرستان جزو ۵ استان با شیوع بالای ناباروری است

روزهای بروجرد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: لرستان جزو ۵ استانی است که میزان شیوع ناباروری در آن بالا است.

به گزارش مهر، عباس پزشکی در کارگروه اجتماعی فرهنگی با اشاره به اینکه یکی از بسته های طرح تحول سلامت ترویج زایمان طبیعی بود که به جد پیگیر این موضوع در استان هستیم، اظهار داشت: زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی رایگان است و مواردی که نیاز به جراحی باشد بر اساس سقف اعتبارات ابلاغی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سزارین های القایی ورود کرده ایم، تصریح کرد: سال گذشته طبق آمار وزارت بهداشت ۶۰ درصد زایمان های مادران در لرستان سزارین بود که این میزان طی امسال به ۴۵ درصد رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در بخش ناباروری لرستان جزو ۵ استانی است که میزان شیوع ناباروری در آن بالا است، افزود: ما در استان مرکز ناباروری نداریم اما به جد دنبال این هستیم که این مرکز ایجاد شود.

پزشکی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان با مشارکت بنیاد برکت در این رابطه اقدام کرده است، ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت مبنی بر این است که علوم پزشکی خودش مرکزی برای درمان ناباروری داشته باشد، فضا را ایجاد کرده ایم و اساتید این رشته را داریم و تعدادی هم جذب می کنیم.

وی با بیان اینکه ۳ هزار نفر با مشکل ناباروری ثبت نام شده و به بنیاد برکت معرفی شده است، اما تعداد از این میزان بیشتر است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیمارستان شفا که قسمت ناباروری آن زودتر افتتاح شده قراردادی دارد و بیماران را به آن ارجاع می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: یک مرکز درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز ایجاد خواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close