اخبار بروجردگردشگری و میراث فرهنگی

خانه تاریخی حاتمی در بروجرد ثبت ملی شد

خانه تاریخی حاتمی از نظر معماری یکی از متفاوت‌ترین خانه‌های تاریخی بروجرد است که در خیابان صفا واقع شده است.

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ثبت ملی خانه تاریخی حاتمی در بروجرد خبر داد.

عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی، فرهنگی استان خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: پس از پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط این اداره کل و تفویض اختیار از سوی وزارت میراث‌فرهنگی به استان‌ها، روند ثبت ملی آثار تسریع شده و خانه تاریخی حاتمی به شماره ۳۹۱۱ در بروجرد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

او با بیان اینکه خانه حاتمی از جمله خانه‌های تاریخی در مجموعه طباطبایی‌های شهر بروجرد است که در سالیان گذشته توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تملک شده، افزود: این خانه تاریخی با مساحتی حدود ۱۳۰۰ مترمربع دارای تزئینات چوبی و گچی بوده که در نوع خود بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است.

حسن‌پور قدمت خانه تاریخی حاتمی را در دوره صفویه عنوان و بیان کرد: معماری این خانه که در دو طبقه ساخته شده، دو بخشی است که در وسط این بنا در طبقه بالا یک ایوان بلند به ارتفاع ۶ متری با دو ستون چوبی وجود دارد و چند اتاق، تالار، پس‌تالار و راه‌پله‌های قدیمی نیز در آن ساخته‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: خانه حاتمی بروجرد از نظر معماری یکی از متفاوت‌ترین خانه‌های تاریخی بروجرد است که در خیابان صفا واقع شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close