اخبار بروجرداخبار لرستان

محکومیت قضایی سنگین یک شکارچی حیات وحش

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از صدور رای محکومیت یک متخلف زیست محیطی به میزان ۳ سال حبس تعزیری، یک میلیارد ریال جریمه نقدی و ممنوعیت چرای دام به مدت ۲ سال خبر داد.

به گزارش مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در سخنانی از صدور رأی محکومیت برای یک متخلف زیست محیطی به جرم شکار یک رأس کل وحشی و نگهداری یک رأس بزغاله وحشی به صورت غیر قانونی، به میزان سه سال حبس تعزیری، بالغ بر یک میلیارد ریال جریمه نقدی، ممنوعیت چرای دام به مدت دو سال در منطقه شکار و صید ممنوع گرین و ضبط اسلحه غیر مجاز و دو دستکاه دوربین شکاری توسط مقام محترم قضائی خبر داد.

وی گفت: این متخلف زیست محیطی که ضمن اقدام به شکار یک رأس کل در منطقه شکار و صید ممنوع گرین در حوزه شهرستان بروجرد یک بزغاله وحشی را به صورت غیر قانونی در منزل نگهداری کرده بود، طبق رأی دادگاه به تحمل سه سال حبس تعزیری و بالغ بر یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: این متخلف زیست محیطی که از عشایر منطقه است از دو سال چرای دام در این منطقه ممنوع شده و اسلحه وی که یک قبضه تکلول غیر مجاز است به همراه دو دستگاه دوربین چشمی به نفع دولت ضبط شد.

فتحی بیرانوند از دلایل صدور این رأی قاطع را استناد قاضی پرونده به نتایج زیانبار شکار بز کوهی، که این گونه جانوری را در منطقه گرین در حال انقراض قرار می‌دهد عنوان کرد و گفت: صدور این رأی نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجرد و دقت نظر دستگاه قضائی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلف عنوان داشت: صدور آرای قضائی محکم جهت برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند؛ ضمن متنبه کردن متخلفین می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه قضائی استان جهت پیگیری ویژه پرونده‌های زیست محیطی عنوان داشت: برخوردهای قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در استان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close