اخبار ایران

درآمد کلان از مراسم اربعین کذب محض است

روزهای بروجرد- رئیس ستاد اربعین کشور گفت: ستاد اربعین ستاد رسمی کشور بوده و در بین نهادها و سازمان های دولتی هیچ بخشی نبوده که از برنامه اربعین درآمدی کسب کند و علی رغم شایعاتی که منتشر شده مبنی بر درآمد کلان این ستاد از برنامه اربعین، این صحبت کذب محض است.

به گزارش شفقنا، سردار حسین ذوالفقاری در دیدار آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اربعین ستاد نظام بوده و نهادها و تولیت ها در این ستاد ایفای نقش می‌کنند و در سطح استان ها و در عراق نیز این ستاد ایفای نقش می‌کند.

او افزود: بدنه ستاد مرکزی اربعین یک بدنه مردمی بوده و کسانی که در حوزه اربعین فعالیت می‌کنند در این ستاد سازماندهی می‌شوند.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: درباره اینکه چه تعداد زائر با چه کیفیتی به زیارت اربعین مشرف می‌شوند هیچ اطلاعاتی در اختیار ما نبوده و نسبت به سفر حج مجهولات بسیاری از زایران وجود دارد.

رئیس ستاد اربعین کشور تاکید کرد: نسبت به گذشته زیرساخت های اربعین بهبود پیدا کرده و تا سال آینده بخشی از جاده ایلام چهاربانده شده و بسیاری از اصلاح ها در جاده ها اعمال می‌شود.

ذوالفقاری ابراز کرد: حمل و نقل عراق نیز به صورت دقیق سازماندهی شده نیست و برخی از تخلفات از ناحیه رانندگان عراقی صورت گرفت که گزارش آن به پلیس عراق داده شد.

او با اشاره به برخی سوء استفاده ها در اربعین ابراز کرد: در عراق عده ای تمام زندگی خود را وقف زوار کرده و برخی دیگر نیز با سوء استفاده از این موقعیت، قیمت اجاره بهای زمین های خود را بالا می‌برند.

معاون امنیتی وزیر کشور ادامه داد: اتفاقاتی که در بصره رخ داد، کاهش ارزش ریال ایران و بحث های مطرح شده در داخل کشور مسائل سال جاری اربعین بوده و دشمن سعی کرد با افزایش اختلافات، ملت ایران و عراق را در مقابل هم قرار دهند که اقدامات لازم برای مقابله با این دسیسه ها انجام شد.

رئیس ستاد اربعین کشور خدمات پزشکی به زائران را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان سازماندهی ها نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و بیش از ۱۴۰ پایگاه درمانی به زائران خدمت رسانی کردند.

ذوالفقاری تصریح کرد: ابتدا درخواست اعمال ارز رسمی صادر شد و پس از موافقت نشدن با آن ارز ثانویه در دستور کار قرار گرفت و کمتر از ۲۳۵ هزار تومان هزینه روادید بود تا مردم بتوانند به راحتی نسبت به آن اقدام کنند.

او دیگر خدمات به زائران را یادآور شده و مطرح کرد: روزانه بیش از پنج میلیون وعده غذایی در مرزها و عراق تعبیه شد و بیش از دو میلیون نفر اسکان برای زائران وجود داشت.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در داخل کشور تهدیدات جدی وجود داشت و همزمان با بحث خدمات به زائران، دغدغه امنیتی به عنوان یکی از دغدغه های جدی مطرح بود و عناصری که قصد اجرای عملیات داشتند دستگیر شدند و مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشد.

رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: اجازه عبور خودرو از مرز یکی از مشکلات سال جاری بوده و علاوه بر آن یک طوفان در مهران رخ داد که با رسیدگی هایی که انجام شد، مشکلی از این ناحیه بوجود نیامد.

ذوالفقاری اظهار داشت: در داخل خاک عراق از نظر تامین سوخت برای ماشین ها کمبودهایی وجود داشت که با نامه نگاری های انجام شده این مشکل مرتفع شد.

او افزود: ستاد اربعین ستاد رسمی کشور بوده و در بین نهادها و سازمان های دولتی هیچ بخشی نبوده که از برنامه اربعین درآمدی کسب کند و علی رغم شایعاتی که منتشر شده مبنی بر درآمد کلان این ستاد از برنامه اربعین، این صحبت کذب محض است.

معاون امنیتی وزیر کشور بیان کرد: از خدماتی که در سال‌های آتی باید ارائه گردد، ایجاد زیرساخت در عراق، تسهیل صدور روادید بوده و در این زمینه، لغو روادید یک گام بزرگ در جهت افزایش ارتباط ملت ایران و عراق بوده و باید دائمی شود و اگر این اتفاق رخ دهد، مردم می‌توانند با استفاده از خطوط راه آهن به راحتی به عتبات مراجعه کنند.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد پیش بینی های اربعین محقق شد، عنوان کرد: در زمینه تامین امنیت، امنیت جاده به تنهایی کافی نبوده و لازم است که چتر امنیتی در پهنای بیشتری بوجود بیاید و طرف عراقی نیز ملاحظاتی در این خصوص دارد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close