لرستان

فعالیت راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد بزودی از سر گرفته می‌شود

روزهای بروجرد– معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان دلیل وقفه موقت ابرپروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد را اختلاف حقوقی وزارت راه و شهرسازی با وزارت نفت عنوان کرد و افزود: این پروژه بزودی فعالیت خود را ادامه‌ می‌دهد.

احمدرضا دالوند در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ابرپروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد طی یکسال اخیر فعالیت خوبی داشته است، اظهار کرد: به دلیل تامین نشدن هشت هزار میلیارد ریال از مطالبات قرارگاه خاتم از سوی دولت، برای پرداخت حقوق دستمزد نیروهای انسانی، طلب پیمانکاران دست دوم، اجاره ماشین‌آلات کارگاهی و خرید مواد مصالح مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شده است.

او ادامه داد: بدین منظور از طرف استاندار پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا با تخصیص مبلغ یک هزار میلیارد ریال بخشی از بدهی‌های قرارگاه پرداخت شود که متاسفانه کافی نبود.

معاون استاندار مشکل اصلی پروژه را موضوع حقوقی عنوان کرد و با بیان اینکه مسائل حقوقی در تمامی پروژه‌ها وجود دارد که گاهای باعث وقفه کوتاه مدت می‌شود، گفت: در راستای رفع مشکل مالی پروژه، استاندار لرستان طی مکاتبه‌ای با ریاست جمهور پیشنهاداتی از جمله پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال به‌صورت فوری ارائه داد تا پس از بررسی دستورات و تمهیدات لازم در نظر گرفته خواهد شد.

دالوند به مصوبه دولت در خصوص تامین بخش عمده‌ای از منابع مالی ۱.۲ دهم میلیارد دلاری پروژه راه‌آهن دورود _ خرم‌آباد بوسیله تهاتر نفت اشاره و عنوان کرد: متاسفانه قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی به منظور ارایه ضمانت‌نامه و فروش نفت با وزارت نفت اختلاف نظر دارند که با پیشنهاد استاندار امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

او ادامه داد: قرار است به دستور رئیس جمهور و به منظور مرتفع کردن این مشکل حقوقی معاون اجرایی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر نفت و راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و استاندار لرستان جلسه‌ای برگزار شود.

معاون استاندار سومین پیشنهاد استاندار به رئیس جمهور را تأمین اعتبار مالی از طریق مولدسازی عنوان و بیان کرد: راه‌کارهای مناسب و پیشنهادات عملیاتی به معاون اجرایی رئیس جمهور ارائه شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این بحث حقوقی مرتفع خواهد شد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close