اخبار سیاسیاخبار لرستان

۹۲۰۰ لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند/ پلمب یک دفتر در بروجرد

روزهای بروجرد- مسئول کمیته اعزام ستاد اربعین لرستان از ثبت‌نام ۹۲۰۰ لرستانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: امروز یک دفتر زیارتی متخلف در بروجرد پلمب شد.

به گزارش مهر، محمد خسروی در جلسه ستاد اربعین لرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال مردم زودتر برای ثبت نام ویزای اربعین شروع کرده اند، اظهار داشت: فرآیند ثبت نام از چهارم مهر ماه شروع شد اما اختلاف شدید نرخ ارز باعث شد مردم یک مقدار معطل تغییر شرایط بمانند.

وی با بیان اینکه نرخ ویزا از ۳۸۵ هزار تومان که معادل ۴۱ دلار بود شروع شد و حدود ۱۰ روزی ثبت نام داشتیم و بعد از موافقت رئیس جمهور این میزان ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت یافت و به ۲۳۵ هزار تومان رسید، تصریح کرد: از روز پنجشنبه مبلغ ۲۳۵ هزار تومان روی سامانه بوده است و همه پرداخت ها نیز الکترونیکی است و کسی وجه نقه نمی گیرد.

مسئول کمیته اعزام ستاد اربعین لرستان با تاکید بر اینکه ۴۲ میلیارد پول اضافه و مابه التفاوت تغییر قیمت ویزا عینا به حساب کارت افراد واریز می شود و تاکنون هم مقداری از این مبلغ برگشت داده شده است، افزود: هیچ ابهامی در این رابطه نداریم؛  ۲۰۰ هزار تومان هزینه ویزا است و مابقی پول برای بیمه و خدمات پزشکی زائران دریافت می شود.

خسروی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط مسئله ویزای جعلی مطرح است و ویزای جعلی هم زیاد است، گفت: در این رابطه نفرات زیادی را اداره اطلاعات در تهران و خوزستان گرفته اند؛ افرادی از بغداد استیکرها و برچسب های ویزا را می آورند و ویزای جعلی به مردم می دهند.

وی با بیان اینکه در پلدختر هم این اتفاق افتاده بود البته نه برای ویزای اربعین،  ۱۰ تا ۱۲ روز پیش یک فرد خوزستانی گروه ۶۰ نفره ای را به مرز مهران برده بود تا به صورت غیرقانونی آن ها را از مرز خارج کند، تصریح کرد: در این رابطه با دادستانی صحبت کردیم و به جد پیگیر این قضیه هستند؛  همچنین امروز یک دفتر زیارتی در بروجرد پلمب شده است.  

مسئول کمیته اعزام ستاد اربعین لرستان با تاکید بر اینکه نمی خواهیم کسی ریالی از زائران اضافه بگیرد، کسی نباید تخطی کند افزود: ساماندهی اعزام زائرین را از طریق ۴۱ دفتر زیارتی استان داریم؛  تفاهم نامه با اداره پست و دفاتر خدمات پستی نیز داریم که زائرام به زحمت نیافتند و در مناطقی که دفتر زیارتی نیست افراد پاسپورت و عکس خود را به دفاتر پستی می دهند و سه روز بعد ویزا می گیرند.

خسروی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه استقبال زائران برای ثبت نام زیاد شده است، ادامه داد: همین الان ثبت نام زائران در سامانه سماح به ۹۲۰۰ مورد رسیده است و ۷۰۰ نفر در کمتر از دو ساعت به آمار اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از طریق کنسولی ایلام، سفارت عراق در تهران و کنسولی اراک برای زائران لرستانی ویزا می گیریم، تصریح کرد: ویزای زائران اربعین کوهدشت و پلدختر و رومشکان از طریق ایلام، زائران بروجرد و دورود و الیگودرز از طریق اراک و دیگر زائران از طریق تهران تهیه می شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close