اخبار جهان

ظریف: تعهدات اروپا به حفظ برجام بهتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت

روزهای بروجرد- وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با رسانه دولتی انگلیس گفت که تعهداتی که کشورهای اروپایی برای حفظ توافق هسته‌ای برجام ابراز کردند بهتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با رسانه دولتی «بی.بی.سی» گفته تعهداتی که کشورهای اروپایی برای حفظ توافق هسته‌ای «برجام» مطرح کرده‌اند بهتر از آن چیزی بوده که انتظار می‌رفته است.

او در این مصاحبه درباره تلاش‌ها برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا از آن گفت: «کار دشواری خواهد بود، چون دلار آمریکا نقش فراگیری در نظام مالی بین‌المللی دارد و [حفظ برجام] کار دشواری است، اما گزینه‌ها هم بسیار روشن هستند: آیا جامعه بین‌المللی به ایالات متحده اجازه خواهد داد حکمرانی کند… در گذشته این کشور این کار را انجام داده اما آن موقع بر اساس مجموعه‌ای قوانین بوده نه بر اساس حکم‌هایی که روز به روز تغییر می‌کنند.»

ظریف در پاسخ به سوالی درباره مواضع دولت انگلیس در خصوص برجام به حمایت‌های «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس از این توافق اشاره کرد و در ادامه گفت: «اروپایی‌ها شاید نسبت به آنچه همه از آنها انتظار داشتند، تعهدات بهتری را [برای حفظ برجام] ابراز کردند. بعدش اروپا باید این تعهدات سیاسی را به ساز و کار تبدیل کند.»

وزیر خارجه ایران گفت معتقد است که این ساز و کارها به کار گرفته خواهند شد. او در ادامه گفت: «وظیفه بعدی که مهم‌ترین و دشوارترین آنها است این است که ببینیم آیا این ساز و کارها کارآمد هستند یا خیر.»

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close