اخبار جهان

الجزیره جزئیات تکان دهنده قتل خاشقجی را فاش کرد؛ درحالی که موسیقی گوش می دادند، جسدش را تکه تکه کردند!

روزهای بروجرد- منابع ترکیه ای در گفتگو با شبکه الجزیره فاش کردند: عملیات قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول در دفتر «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان و با حضور وی انجام شد و تنها چند دقیقه پس از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان پایان یافت.

به گزارش شفقنا، این منابع تاکید کردند: مقامات ترکیه صداهای ضبط شده ای در اخیار دارند که ثابت می کند «سرهنگ صلاح الطبیقی» مدیر پزشک قانونی در سرویس امنیت عمومی عربستان سعودی، جسد خاشقجی را تکه تکه می کند و از همکارانش می خواهد در هنگام عملیات قطعه قطعه کردن جسد موسیقی گوش دهند.

همین منابع یادآوری می کنند که قتل خاشقجی هفت دقیقه طول کشید و تیم امنیتی هیچ گونه بازجویی از وی انجام ندادند.

از  طرف دیگر «عبدالعظیم محمد» مدیر دفتر الجزیره در آنکارا به نقل از منابع ترک می گوید که پیش از قتل خاشقجی هیچ گونه بازجویی از وی به عمل نیامد بلکه وی مستقیما مورد ضرب و شتم قرار گفت و در دفتر سرکنسول عربستان که از وی خواسته شد دفتر را ترک کند، کشته شد و براساس صداهای ضبط شده، الطبیقی جسدش را تکه تکه می کند.

در همین راستا سرویس امنیتی ترکیه شامگاه سه شنبه خانه سرکنسول عربستان را به دلیل عدم همکاری طرف سعودی بازرسی کردند به طوری که منابع امنیتی ترکیه به الجزیره می گویند که عربستانی ها همکاری در این زمینه و باز کردن درهای منزل به روی محققات را نمی پذیرند.

هنگام عملیات بازرسی منزل العتیبی، دفتر دادستانی کل ترکیه از وجود مدارکی در منزل وی در ارتباط با خاشقجی که روز دوم اکتبر در کنسولگری این کشور ناپدید شد، تاکید می کند.

گفتنی است کنسولگری عربستان روز دوشنبه بازرسی شد و دادستان ترکیه از دستیابی به مدارکی خبر داد که فرضیه قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان را تایید می کند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close