اخبار بروجرد

شهردار با رای کمیته انطباق ماندنی شد/ کار به هئیت حل اختلاف استان کشید

روزهای بروجرد- کمیته انطباق مصوبات شورای شهر بروجرد در آخرین ساعات از مهلت دو هفته‌ای خود برای بررسی مصوبه شورا در مورد عزل شهردار -به دلیل نداشتن سابقه ۵ سال کار اجرایی- تشکیل جلسه داد و در بررسی خود با دو رای مخالف(فرماندار و رییس دادگستری) و یکی رای موافق(نماینده شورای استان) مصوبه شورای شهر را به لحاظ عددی واجد اکثریت مطلق ندانست و بدین ترتیب رای به ادامه کار امیر جاویدپور داد.

حالا اعضای شورای شهر بروجرد ظرف ۱۰ روز می توانند اعتراض خود را به رای کمیته انطباق برای رسیدگی به شورای حل اختلاف استان که متشکل از استاندار، رئیس کل دادگستری استان، ۲ تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده شورای عالی استان اعلام کنند.

طبق قانون کمیته انطباق باید مستدل قانونی خود را درباره‌ی معنای اکثریت مطلق به شورای شهر بروجرد اعلام دارد نکته ای که وجود دارد این است که کمیته انطباق عدم سابقه اجرایی شهردار فعلی را پذیرفته اما در معنای اکثریت مطلق با شورای شهر اختلاف نظر دارد که باید مستدل قانونی خود را در این مورد ارائه نماید.

اما پرسشی که شایسته است کمیته انطباق به آن پاسخ دهد لزوم وجود وحدت رویه در تصمیم گیری هاست به طور مثال چرا کمیته انطباق مصوبه شهردار شدن جناب آقای یاراحمدی با اکثریت ۵ نفر را اکثریت مطلق تشخیص می دهد و در مورد آقای جاویدپور و با همان ۵ رای اکثریت مطلق تشخیص نمی دهد؟!

مقالات مشابه

1 thought on “شهردار با رای کمیته انطباق ماندنی شد/ کار به هئیت حل اختلاف استان کشید”

  1. بیش از نصف اکثریت مطلق است عجیب است که ریاست محترم دادگستری، در مورد اکثریت مطلق نظری خلاف داشته اند چرا که در قوانین مثلاً قانون انتخابات پنجاه درصد آراء به علاوه یک می شود اکثریت مطلق. ، بالاخره چنین ماندنی با پنج شش مخالف در شورا به درد نمی خورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close