اخبار بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان: فاز اول «خانه چوب» به زودی در بروجرد افتتاح می‌شود

روزهای بروجرد– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: فاز نخست «خانه چوب» به زودی در بروجرد افتتاح می‌شود.

به گزارش مهر، عطا حسن پور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در کارگاه‌های خراطی بروجرد سالانه دو تن چوب مصرف می‌شود که نشان از رونق این هنر صنعت در شهرستان دارد.

او گفت: به زودی فاز نخست خانه چوب بروجرد که شامل کارگاه تولیدی، بخش آموزشی و یک بخش فروشگاهی است در زیربنایی به حدود ۳۵۰ متر افتتاح می‌شود که این اقدام نقش مؤثری در پویایی و توسعه بیشتر صنایع دستی چوبی در بروجرد دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه حدود ۱۵۰ صنعت‌کار این حوزه در بروجرد فعال هستند، افزود: اکنون هشت هنرمند در رشته‌های مختلف چوبی شامل گره‌چینی، منبت، خراطی و مروار بافی در خانه چوب بروجرد فعالیت دارند.

حسن‌پور، تاکید کرد: بروجرد در زمینه صنایع دستی چوبی از گذشته تاکنون بسیار فعال بوده و هنرمندان زیادی در این بخش فعالیت داشته‌اند که از جمله صنایع چوبی که توسط این هنرمندان ساخته شده می‌توان به ساخت صندلی‌های چوبی، تخت‌های تاشو، ارسی‌های خانه‌های چوبی، تزئینات چوبی، درهای چوبی قدیمی و خراطی‌های چوبی همانند نرده‌ها اشاره کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close