اخبار ایران

قاضی منصوری در رومانی دستگیر شد/ احکامی که قاضی منصوری صادر کرد چه می‌شوند؟

روزهای بروجرد- سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در خصوص قاضی منصوری گفت: این فرد در رومانی دستگیر شده است.

غلامحسین اسماعیلی در جمع خبرنگاران در خصوص قاضی منصوری گفت: این فرد در رومانی دستگیر شده است اما به دلیل شیوع کرونا چون هیچ پروازی انجام نشده فعلاً به ایران آورده نشده است.

 غلامرضا منصوری قاضی پرحاشیه‌ی این روزها است که در جریان محاکمه‌ی اکبر طبری اتهام او مبنی بر گرفتن ۵۰۰  هزار یورو رشوه از کشور خارج شده است. این اتفاق سوالی را پیش آورد: تکلیف احکام صادره توسط او یا قضاتی که بعدا مشخص شود شرط عدالت یا صلاحیت شخصی برای قضاوت نداشته‌اند چه می‌شود؟ این سوال را با صالح نیکبخت، حقوقدان و وکیل دادگستری مطرح کردیم. نیکبخت می‌گوید در صورتی که چنین‌ قاضی‌ای تنها قاضی موثر در صدور یک حکم بوده باشد حکم صادره باطل است و باید توسط دیگر قضات بررسی شود اما ار قضات دیگر هم در آن تاثیر داشته باشند اعتبار حکم پابرجاست.

نیکبخت در این مورد به انصاف نیوز گفت: «یکی از مواردی که در فقه اسلامی برای شروط احراز قضاوت پیشبینی شده، صلاحیت شخصی است از جمله عدالت، طهارت مورد، مسلمان بودن و غیره. چنانکه قضاتی بعدا به هر دلیلی تحت تعقیب قرار بگیرد و اتهانات آنها در محاکم بدوی و تجدیدنظر یا محاکم دادگستری قطعی شده باشد، احکام صادره توسط این قضات به شرط اینکه او تنها قاضی موثر در آن حکم بوده باشد به لحاظ شرعی و فقدان صلاحیت اعتبار ندارد. این در صورتی است که یک قاضی باشد و به تنهایی تصمیم بگیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “قاضی منصوری در رومانی دستگیر شد/ احکامی که قاضی منصوری صادر کرد چه می‌شوند؟”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close