اخبار بروجرد

زمان ما برای حل مشکلات بسیار ضیق است

روزهای بروجرد– نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اظهارات افراد را به پای دستگاه های مختلف گذاشت و ما در حوزه جوانان سعی می کنیم راه حل های منطقی و عاقلانه ای را در پیش بگیریم.

فاطمه مقصودی در گفت و گو با رکنا تصریح کرد: در حوزه جوانان همه دستگاه ها مسئولیت دارند و سازمان ورزش و جوانان به تنهایی تمامی امور مربوط به جوانان را برعهده ندارد.

وی گفت: تمامی دستگاه ها باید به وظایف خود در حوزه جوانان عمل کنند و اینکه ما تنها یک نهاد و یک وزارتخانه را متولی مسایل زنان و جوانان بدانیم امری غیرکارشناسی است زیرا در هیچ کشور دنیا مسائل مربوط به زنان به این شکل اداره نمی شود.

 نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از وظایفی که در حوزه جوانان بر عهده معاونت جوانان وزارت ورزش گذاشته شده است به علت عدم اختصاص بودجه بر زمین مانده است و ما بهتر است ابتدا مسایل اصلی تر جوانان را حل کنیم.

مقصودی با اشاره به توجه دولت و مجلس در برنامه بودجه سال آینده، ادامه داد: در لایحه ۱۴۰۲ مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را به صورت ویژه برای جوانان در نظر گرفته ایم و امیدواریم موانع اقتصادی برای حل مشکلات جوانان برطرف شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سالهای گذشته آنطور که باید به مسائل و مشکلات حوزه جوانان پرداخته نشده است و تلنبار شدن این مسایل روی همدیگر باعث شده که اکنون مشکلات جوانان پررنگ تر شده و آنها را دچار چالش های جدی بکند.

برای حل مشکلات جوانان بن بست نداریم

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای مشکلات حوزه جوانان بن بست نداریم و عمده این مسایل در میان مدت قابل حل است. در بعضی موارد شاید برخی از مسوولان اظهار نظرهای سطحی و مقطعی در حوزه جوانان داشته باشد و مردم نباید اینها را به پای فلان دستگاه یا فلان مجموعه بگذارند.

مقصودی با اشاره به اینکه صورت مساله را نمی توان پاک کرد و مسئولان در قامت متولیان این حوزه باید راه حل های قطعی برای این مساله داشته باشند، یادآور شد: مجلس به عنوان نهاد قانونگذار دارای یک بازوی مشورتی بسیار قوی به نام مرکز پژوهش ها است و دولت هم باید در هر وزارتخانه ای یک مرکزی برای ارائه مشاوره کارشناسی به آن مجموعه ایجاد کند.

زمان ما برای حل مشکلات بسیار ضیق است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به لحاظ عملی توانایی حل مشکلات جامعه وجود دارد افزود: زمان ما برای حل مشکلات بسیار ضیق است و ما نباید با افزایش سرعت پیشرفت کشور کیفیت را از دست بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در تمامی عرصه ها از جوانان و توانایی های آنها استفاده کرد، گفت: بیشترین توجه ما در آینده باید بر آموزش و پرورش و دانشگاه ها باشد زیرا با توجه به مباحث آموزشی و فرهنگی است که می توانیم مسائل را حل کنیم.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close