اخبار بروجرد

معاون وزیر تعاون در بروجرد: ۹۳ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد

روزهای بروجرد- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۹۳ هزار تعاونی فعال در ۱۱۱ گرایش مختلف در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۵ درصد در بخش کشاورزی و۲۰ درصد نیز در بخش صنعت فعالیت می کند.

 

به گزارش ایرنا سید حمید کلانتری در نشست بررسی مشکلات تعاونی های بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: در شرایط تحریم و بحران، تعاونی ها می تواند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی افزود: با اعتماد، حمایت و همچنین ارتباطی که دولت و مجلس به تعاونی ها دارند می توان نیازها را شناسایی واز ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تعاونی ها می توانند در بخش های تولیدات کالا، کشاورزی، مواد معدنی، صنایع غذایی، صنعت، خدماتی و اموزشی فعالیت داشته باشند.

کلانتری با اشاره به اینکه باید گرایش صادراتی تعاونی ها را تقویت می کنیم، اضافه کرد: در شرایط امروز با توجه به اختلاف نرخ ارز یکی از بهترین کار تعاونی ها، رو آرودن به بازار صادرات است.

وی ادامه داد: هدف از سفر به بروجرد و نشست با تعاونگران بررسی مسائل و مشکلات انها بود زیرا در این شهرستان تعاونی های بسیار قابل توجه و خوبی وجود دارد که براین اساس مقرر شد یک کمیته توسعه اقتصادی نیزتشکیل شود.

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآور شد: باید برند سازی، بسته بندی و بازاریابی در تعاونی ها ارتقا داده شود زیرا تعاونی ها با هدف افزایش رفاه و کاهش محرومیت به وجود آمده اند.

کلانتری اظهارداشت: ایجاد عدالت و تعاون با یک حرکت جمعی، موثر و فراگیر ایجاد می شود.

وی بیان کرد: نگاه در شرکت های تعاونی نباید حمایت پذیری باشد تعاون گران باید با تکیه بر توان گروهی به تولید و خدمت به مردم و رونق اقتصاد قعالیت کنند.

معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اضافه کرد: بروجرد قابلیت های فراوانی در حوزه تعاونی ها دارد که در این راستا باید از آنها در جهت توسعه و پیشرفت استان و کشوراستفاده شود.

کلانتری با بیان اینکه درهشت شهرستان کشور اتاق تعاون فعال است، گفت: می توان پیگیری های لازم را انجام داد تا در بروجرد اتاق تعاون تشکیل و برنامه ریزی لازم را برای شرکت های تعاونی را انجام دهند.

وی یادآورشد: برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی در کشور باید از ظرفیت تعاونی ها استفاده کرد.

حمید کلانتری روز یکشنبه برای بازدید از چند تعاونی شهرستان وهمچنین نشست با تعاون گران و بررسی مشکلات آنها به بروجرد سفر کرد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close