اخبار بروجرد

فرماندار بروجرد: بازنگری در برخی از مواد قانون تشکیل تعاونی ها ضروری است

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: با توجه به اینکه تعاونی ها در بخش های مختلف کشاورزی، تولیدی و خدماتی فعالیت می کنند بازنگری در برخی از مواد قانون تشکیل آنها ضروری است.

به گزارش ایرنا، رضا آریایی در نشست بررسی مشکلات تعاونی های بروجرد که با حضور معاون تعاون وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: تعاونی های بسیار بزرگی در کشور با سرمایه های کم راه اندازی شده اند و اقدامات وسیعی را انجام می دهند.

وی افزود: بسیاری از تعاونی ها دارای مشکلاتی هستند که باید بررسی، آسیب شناسی و برطرف شوند.

فرماندار بروجرد بیان کرد: تعاونی از ابتدا فعالیت خود را با سرمایه شخصی آغاز می کند اما نیازمند حمایت و نظارت دولتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲ هزار و ۸۸۵ تعاونی با ۲۷هزار و ۸۰۱ عضو در استان فعال هستند که از این تعداد ۳۴۷ مورد با ۲ هزار و ۳۴۵ عضو مربوط به شهرستان بروجرد است.

علی آشتاب با اشاره به اینکه ۱۵۳ تعاونی در راستای اشتغال فراگیر مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: ۲۰۴طرح تعاونی در حوزه اشتغالزایی روستایی فعال است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۶۰ میلیون ریال سهمیه تسهیلات دراستان بود که تا کنون حدود یک هزار و ۲۱۰ میلیون ریال آن به مرحله پرداخت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان افزود: افزون بر ۵۷ تعاونی در روستاها تشکیل شده که از این تعداد ۹ تعاونی در روستاهای بروجرد است.

آشتاب با بیان اینکه ۶۰ تعاونی بانوان در بروجرد فعالیت می کند، گفت: یک کمیته تخصصی برای رفع موانع تعاونی ها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ۸۵ تعاونی برای مشاغل خانگی دراستان وجود دارد اما اولویت اصلی بخش تعاون است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close