اخبار بروجرد

رهایی از بحران اقتصادی با تقویت روحیه ملی

آمنه صارمی- این روزها اخبار اقتصادی در صدر اخبار رسانه ها است و اخبار منفی این حوزه که معیشت مردم را هدف قرار داده بیشترین مخاطبان را به خود اختصاص می دهد.

جنگ روانی ایجاد شده در حوزه اقتصاد در سطح جامعه موجب شده تا نگرانی از آینده در بین گروهی از مردم تقویت و قیمت انواع کالا خودسرانه افزایش یابد.

دشمنان نظام و انقلاب در طول ۴۰ سال گذشته از همه ترفندها برای ضربه زدن به ایران اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کردند، اما هرگز به اهداف خود نرسیده اند.

ایران، کشوری چهار فصل با منابع نفت و معادن، فراوانی منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی نیازی به نگرانی برای آینده در حوزه معیشت وجود ندارد و اینکه برخی افراد عمدی برای اقتصاد مشکل به وجود می آورند نیز ناشی از آن است که می خواهند ضمن دست یافتن به سرمایه بیشتر مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

با افزایش قیمت سکه و ارز در بازار، اقتصاد ایران وارد مرحله ای شد که حضور دلالان اقتصادی و نفوذی های دشمن بر بی ثباتی این بازار افزود و جنگ روانی در سطح جامعه ایجاد شد به طوری که امروز گروهی از مردم نگران از آینده معیشت بوده و همواره به دنبال ذخیره سازی انواع اقلام خوراکی هستند.

اگرچه این شرایط تا حدودی به سیاست های آمریکا بر می گردد که از ابتدا چشم دیدن توسعه اقتصادی ایران را نداشته و با اعمال تحریم، تهدید و حتی فرستادن افراد نفوذی برای ایجاد جنگ روانی قصد از پا انداختن و بدبین کردن مردم نسبت به نظام را داشته است، اما از سوی دیگر نباید نقش افراد سودجو و منفعت طلب را نیز فراموش کرد، سودجویانی که با احتکار کالا تلاش دارند از آب گل آلود به اهداف شوم خود برسند.
در شرایطی که دشمنان نظام از حربه های مختلف علیه اقتصاد کشور استفاده می کنند و برای رسیدن به اهداف خود از فرصت طلب ها نیز بهره می برد ، می طلبد مسئولان برای خنثی کردن این توطئه ها تدبیری بیاندیشند و همه ظرفیت های علمی، صنعتی، سیاسی و اقتصادی را به فرصت برای مردم و انقلاب تبدیل کنند و از این رهگذر از توان و تخصص جوانان کشور استفاده کنند تا در کنار رونق اقتصادی ، اعتماد دولت و ملت را بیش از پیش فراهم آورند.
باید اذعان کرد که رسیدن اقتصاد ایران به پیچ های تند و عبور از این گردنه های سخت نیازمند عزم ملی و تقویت روحیه ملی است، همان روحیه جهادی دهه ۶۰ که برغم جنگ و نوپا بودن انقلاب مردم متحد و یک شکل در برابر دشمنان ایستادند و مشکلات اقتصادی نتوانست خللی در اراده ملت ایجاد کند.
باید بپذیریم که وجود پیچ های تند اقتصادی و گردنه های سخت مختص اقتصاد ایران نیست و تمام اقتصاد‌های جهان به ناچار به چنین گردنه‌هایی رسیده‌اند و امروز شرایط اقتصادی کشور برای رسیدن به پویایی و خودکفایی بیش از هر زمانی نیازمند همراهی ملت با دولت است تا در پرتو این همدلی بتوانیم جنگ اقتصادی را با تکیه بر توان داخلی برطرف و از شرایط پیش رو عبور کنیم.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close