اخبار بروجردویژه ها

حافظی: گستره فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز برون مرزی شد/ تشکیل مجمع خیرین مشورتی در شهرستان بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور از تشکیل مجمع خیرین مشورتی در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: فعالیت این مجمع در سطح جهان نیز گسترش‌یافته و برای دانش‌آموزان برون‌مرزی مدرسه ایرانی احداث و معلم ایرانی تدریس می‌کند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا حافظی در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: قدرت ثروت نیست بلکه قدرت کسب علم و دانش است، هر کشوری دارای  آموزش‌وپرورش موفقی باشد  در تمام زمینه‌های  سیاسی، اجتماعی و رفاهی  با موفقیت روبه‌رو خواهد بود و خلاف آن جز محرومیت نیست.

وی افزود: نخستین خیر ما بعد از انقلاب اسلامی  ایران و جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) بود، در ۳۷ سال گذشته ایشان رقمی را در امر مدرسه‌سازی اختصاص  دادند و این جمله را فرمودند  که همه کشور باید مدرسه شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور عنوان کرد: این پیام فراگیر شد و در ۲۱ سال گذشته حرکت جامعه  خیرین در  جوار ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) شکل گرفت و ما تعدادی انگشت‌شمار بودیم که این حرکت بزرگ فرهنگی را آغاز کردیم به‌طوری‌که در نخستین سال ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک خیرین بود، سال‌های بعد به ترتیب ۴۰ میلیارد تومان، ۸۰ میلیارد تومان و در سال بعد به ۱۳۲ میلیارد تومان رسید؛ در سال  ۱۳۸۸ اعتبار دولت در امر مدرسه‌سازی بالای ۳۸۶ میلیارد تومان بود و کمک خیران معادل ۷۴۰ میلیارد  تومان شد.

وی بیان کرد: اعتبار دولت به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و کمک خیران هزار و ۸۴ میلیارد تومان شد و هرسال از سال گذشته مشارکت مردم در این عرصه مقدس فرهنگی بیشتر خواهد بود.

حافظی تصریح کرد: متأسفانه اوضاع نامساعد اقتصادی در کشور به‌گونه‌ای است که دست‌وبال دولت بسته‌شده و نمی‌توانند تأمین اعتبار کنند ولی ضرورت دارد مردم بیش از گذشته در این صحنه حضور پیدا کنند و بستر برای دانش فرزندان ما به وجود بیاوردند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ما در سطح جهان نیز گسترش‌یافته و به این نتیجه رسیده‌ایم که ۱۰درصد از ملت ایران در سراسر جهان سکونت دارند، فرزندان ایرانی بالاجبار در مدارس بیگانه مشغول تحصیل هستند، زبان و ملیت خود را به دست فراموشی می‌سپارند و مخرب‌تر از همه این است که در مدارس بیگانه برعلیه کشور خودشان بدآموزی می‌بینند که دولت برای رفع این معضل  قادر نیست هیچ‌گونه اقدامی انجام دهد ولی جامعه خیرین در سطح جهان حضور فیزیکی فعال دارد و برای دانش‌آموزان برون‌مرزی مدرسه ایرانی احداث و معلم ایرانی تدریس می‌کند که حداقل فرزندان ما در برون کشور زبان مادری و هویت ملی خود را به دست فراموشی نسپارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در اسلام‌شهر تهران دانش‌آموزان با قلک ۲۰۰ تومانی مدرسه مهرورزان را احداث کردند و ۱۲۶ هزار و ۱۱۲ قلک چهار سال گذشته در استان گلستان توزیع شد و سال بعد ۱۲۵ هزار از قلک‌ها برگشت شد، این حرکت در کشور فراگیر است و ما به امید روزی هستیم  که ۱۴ میلیون دانش‌آموز در این عرصه مقدس با مشارکت خودشان عرصه‌های زیبای  آموزشی را در کشور احداث کنند.

وی اظهار داشت: محروم‌ترین استان کشور ما شهر تهران است  که اگر زمین‌لرزه شش ریشتری رخ دهد جان هزاران دانش‌آموز درخطر است که در این اندیشه هستیم این معضل را در تمام  کشور مرتفع کنیم و محله‌های امن برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم؛ همچنین در شهرستان بروجرد به‌زودی مجمع خیرین مشورتی برای رفع مشکلات آموزشی تشکیل می‌شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close