اخبار بروجرد

برداشت بادام از باغات بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد– رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: برداشت بادام از یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغات آبی و دیم این شهرستان آغاز شد.

جواد گودرزی در گفت وگو با ایرنا افزود: متوسط برداشت محصول بادام از هرهکتار باغ آبی یک هزار کیلوگرم و باغ دیم ۴۰۰ کیلوگرم است.

او افزود: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات بادام بروجرد آبی و ۳۰۰ هکتار دیم است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: میزان عملکرد تولید باغات دیم ۹۶۰ کیلوگرم و باغات آبی یک هزار و ۲۰۰کیلوگرم در هکتار است.

گودرزی با بیان اینکه بیشترین باغات بادام بروجرد در حوزه بخش اشترینان است، اضافه کرد: شهرستان بروجرد در استان رتبه اول را از نظر سطح زیر کاشت و میزان تولید دارد.

او یادآور شد: پیش بینی می‌شود از مجموع یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت بادام یک هزارو ۴۳۰ تن بادام برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد مجموع باغات مثمر و غیر مثمر این شهرستان را ۱۲هزار هکتاراعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اراضی باغی سالانه ۸۰ هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گودرزی اضافه کرد: همچنین ۲هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های این شهرستان باغ گردو بوده که به طورمیانگین از هرهکتار ۲هزار کیلوگرم گردو تولید می شود.

او گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بهره گیری از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی تولید گردو به سه هزار و ۳۰۰کیلوگرم نیز افزایش می یابد.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و بیش از۳۵ درصد ازجمعیت این شهرستان به صورت مستقیم دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close