پزشکی

ایران بی قانون ترین کشور در انجام جراحی های زیبایی

روزهای بروجرد- دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: برای جلوگیری از جراحی های لجام گسیخته در ایران، قانون بازدارنده نداریم.

بابک نیکومرام، دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفتگو با برنا اظهار داشت: جراحی های زیبایی در ایران بی ضابطه انجام می شود به این معنی که متاسفانه این گونه جراحی ها از سوی تکیسین ها وحتی در آرایشگاه ها نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در ایران برای انجام جراحی های زیبایی، افراد خاص تعیین نشده اند در حالی که در سایر کشور ها، متخصصان این حوزه مشخص شده و حتی مجازات های سنگینی برای افراد خاطی در نظر گرفته شده است.

نیکو مرام ادامه داد: بحث جراحی زیبایی در ایران بسیار شیوع پیدا کرده که علت آن نیز به تبلیغات های کاذب، اغواکننده و ساده انگارانه در فضای مجازی بر می گردد درواقع هیچ گونه توضیحی از عوارض آن به متقاضیان داده نمی شود.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در پایان گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا انجام جراحی زیبایی زیر ۱۸ سال انجام نمی شود مگر با قید و شرط. حتی در آمریکا اگر متخصص زیبایی در انجام جراحی دچار اشتباه شود با مجازات سنگین و حبس مواجه خواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close