اخبار لرستانویژه ها

معاون سیاسی استانداری لرستان: هیچ مدیری حق ندارد پیش از انتشار جوابیه از خبرنگاران شکایت کند

روزهای بروجرد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: هیچ مدیری حق ندارد پیش از انتشار جوابیه خود توسط رسانه مورد نظر، از خبرنگاران شکایت کند.

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور در آیین گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در سالن اجتماعات دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد افزود: دغدغه خبرنگاران بسیار زیاد است و مدیران باید جوابگوی خبرنگاران باشند.

وی اظهار داشت: مدیران به جای ابزار شکایت از خبرنگاران جوابیه صادر کنند و رسانه مربوطه نیز باید جوابیه را منتشر کند.
وی تصریح کرد: باید تعامل و اعتماد دوجانبه ای میان مدیران و اهالی رسانه ایجاد شود.

وی گفت: خبرنگاران باید با روش های صحیح از مسئولان مطالبه گری کنند و مدیران نیز بدانند در قبال خون شهدا مسئولیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: ایران اسلامی سابقه ای به درازای تاریخ دارد که باید با وحدت و اتحاد در راستای اعتلای این مرز و بوم تلاش کرد.

خجسته پور با تاکید بر افزایش صبر و تحمل مسئولان اظهار داشت: خبرنگاران نیز باید با ارائه اخبار صحیح جامعه را به سوی پیشرفت هدایت کنند و راستی آزمایی در فضای مجازی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: خبرنگاران صادق و شجاع، طلایه دار اطلاع رسانی هستند و همه باید مراقب باشند در ترویج و انتشار اخبار نادرست و دروغ سهیم نشوند.

وی اولین وظیفه خبرنگاری را صداقت و شجاعت دانست و ادامه داد: باید همانند شهید صارمی در هر شرایطی از خود بپرسیم اکنون چه وظیفه ای دارم، که این شهید بزرگوار وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داد و شجاعت و مردانگی خود را اثبات کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: اکنون ما باید از شهدا بپرسیم که چه وظیفه ای داریم چراکه امروز ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و باید با پشتکار، عشق و علاقه به جامعه خدمت کنیم.

امام جمعه بروجرد نیز گفت: خبرنگاران امانتداران خوبی برای مردم هستند که باید در تهیه اخبار به منابع موثق دسترسی داشته باشند و اخبار درست را منتشر کنند.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: خبرنگاران باید مسائل و مشکلات جامعه را منعکس کنند و راهکار مناسب حل مشکلات را از کارشناسان دریافت نمایند.

وی تاکید کرد: مردم نیز باید به اخبار خبرنگاران داخلی اعتنا کنند چراکه دشمنان قابل اعتماد نیستند.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به سختی کار فعالان خبری، مسئولان باید مشکلات جامعه خبرنگاران را حل کرده و مردم نیز برای این قشر احترام قائل شوند.

فرماندار بروجرد نیز گفت: انتشار اخبار کذب می تواند جامعه را نا امن کند بنابراین خبرنگاران رسالت سنگینی بر عهده دارند.

رضا آریایی افزود: مدیران وظیفه دارند در هر شرایطی نسبت به اطلاع رسانی صحیح توجه داشته باشند چراکه امروز بخش بزرگی از فضای مجازی به اخبار کذب و غیر واقعی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: برخی فعالان فضای مجازی ناخواسته اخبار دروغ دشمن را منتشر می کنند و نمی دانند اتاق های فکری برای ناامن کردن کشور در این جریان ها فعال است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close