اخبار ایران

شجریان از اوضاع درمانی پدرش گفت/ فراموشی در یک شب فراموش نشدنی

روزهای بروجرد- همایون شجریان و سهراب پورناظری پس از برگزاری مراسم رسمی رونمایی آلبوم «ایران من» به سئوالات خبرنگاران درباره فعالیت های اخیرشان پاسخ دادند.

به گزارش مهر، همایون شجریان و سهراب پورناظری پس از برگزاری مراسم رسمی رونمایی آلبوم «ایران من»  با حضور تعدادی زیادی از تماشاگران درتالار وحدت به سئوالات خبرنگاران درباره فعالیت های اخیرشان پاسخ دادند.

گزارش اوضاع جسمانی پدر پس از حضور در بیمارستان

همایون شجریان در ابتدای این نشست رسانه ای در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اوضاع جسمانی پدرش محمدرضا شجریان توضیح داد: نکته جالبی که طی ماه های اخیر برایم جالب بود اینکه همواره روال منظمی درباره شایعه های پیرامون وخامت حال پدر مطرح می شود که من نیز بارها گفته ام گزارش حال پدر را خودم و رایان عزیز به مردم ارائه می دهیم. به هر حال اوضاع جسمانی پدر کماکان مانند قبل بوده و فعلا در وضعیت ثباتی هستند. البته چندی قبل برای بررسی و انجام برخی آزمایشات به بیمارستان مراجعه کرده بودند اما باید بگویم حال پدرم در وضعیت قبلی قرار دارد.

انتشار بیانیه توقف پروژه «سی» فرار از نفروختن بلیت نبود

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر پیرامون واکنش برخی از کارشناسان موسیقی پس از انتشار بیانیه اخیر عوامل اجرایی پروژه «سی» مبنی بر توقف بازاجرای این پروژه در تالار رویال هال تهران و ارتباط با وضعیت معیشتی مردم گفت: در متنی که برای پروژه «سی» منتشر کردیم بحث بی ثباتی مالی مطرح شد که گفتیم اگر وضعیت معیشتی مردم بهتر باشد نسبت به اجرای آن اقدام می کنیم، این را هم بگویم ما می دانستیم که قطعا برای مخاطب این پروژه هم در وضعیت فعلی مشکلی نداشتیم و می دانستیم مخاطبان عزیز همواره به ما در این زمینه لطف دارند. به طور حتم هدف ما فرار از نفروختن بلیت ها نبود چرا که ما معتقدیم وقتی پروژه ای راه می افتد همه به حرکت در می آیند. ما در شرایطی قرار داریم که مردم اوضاع مناسبی به لحاظ اقتصادی ندارند پس پیام ما هم این بود که حال ما هم خوب نیست.

سهراب پورناظری هم در تایید صحبت های همایون شجریان هم بیان کرد: دلایلی که همایون عزیز درباره آنها صحبت کرد قطعا مورد تایید من نیز هست اما جالب است به شما بگویم اگر ما می آمدیم و پروژه را دوباره اجرا می کردیم قطعا ماجرا برعکس می شد و دوستان می گفتند چرا ما آمدیم و در این شرایط برنامه اجرا کردیم. به هرحال آرزوی ما این است تا روزی همه نه در مقابل بلکه در کنار هم باشیم و این موضوع نیازمند حمایت از یکدیگر است که امیدوارم روزی محقق شود.

ماجرای ادامه دار کنسرت خیابانی و اظهارات مستقیم شجریان

همایون شجریان در ادامه این نشست خبری به پرسش یکی از خبرنگاران درباره حاشیه های بعد از اعلام آمادگی او برای برگزاری کنسرت خیابانی در تهران پاسخ داد: من خیلی متخصص برگزاری و نحوه مدیریت اجرایی کنسرت خیابانی نیستم. فقط این را می توانم بگویم که در این طرف آمادگی برای هرآنچه لازم است که از طرف یک گروه هنری شکل بگیرد، آماده اجراست. پس می ماند آن طرف که یک تیم اجرایی قوی بتواند از پس جمعیت انبوه برگزاری کنسرت خیابانی بربیاید و درباره نحوه صدور مجوز و مسائلی از این دست اقدامات لازم را انجام دهد. ما در این زمینه منتظر پاسخ نهایی مبنی بر نحوه توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران هستیم که بتوانیم در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

می خواستیم یک قطعه مشترک دیگر با علیرضا قربانی تولید کنیم اما …

این خواننده موسیقی ایرانی درباره سرنوشت آلبوم مشترک خود با علیرضا قربانی به آهنگسازی مهیارعلیزاده گفت: این آلبوم قرار بود بیش از هشت ماه پیش در بازار موسیقی منتشر شود، حتی قرار بود یک قطعه مشترک دیگر نیز توسط علیرضا قربانی عزیز و من تولید شود که این موضوع اتفاق نیفتاد اما به هر صورت فقط می توانم به این موضوع اشاره که این آلبوم نیز تا چند ماه آینده در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

سهراب پورناظری هم بعد ازصحبت های شجریان در پاسخ به پرسشی در همین ارتباط مبنی برطولانی شدن فعالیت مشترک وی با همایون شجریان تصریح کرد: این نیست که طی ماه های گذشته فقط از مجرای همکاری مشترک من و همایون آلبومی به علاقه مندان عرضه شود، به هر ترتیب علاقه مندان موسیقی می دانند که بعد از انتشار آلبوم «رگ خواب»  کارهای دیگری از همایون شجریان با آهنگسازی هنرمندان دیگر هم در بازار منتشر شد اما به هر حال مطمئن باشید هر وقت فرصت شد من و همایون بی خیال هم می شویم (با خنده).

من نگفتم به وسط خیابان می آیم و خودم را می کشم

من همیشه در زندگی ام صادق بوده و هستم و هیچ وقت هم حرکتی را انجام ندادم که جور دیگری به آن نگاه شود و یا پشت ماجرا مساله دیگری نهفته باشد. من درباره پیشنهاد برگزاری کنسرت خیابانی آنچه را از دستم برمی آید اعلام کردم . اصلا هم نگفتم می روم وسط خیابان و خودم را می کشمهمایون شجریان در ادامه جواب به پرسش های خبرنگاران پیرامون نحوه برگزاری کنسرت خیابانی اش گفت: من همیشه در زندگی ام صادق بوده و هستم و هیچ وقت هم حرکتی را انجام ندادم که جور دیگری به آن نگاه شود و یا پشت ماجرا مساله دیگری نهفته باشد. من درباره پیشنهاد برگزاری کنسرت خیابانی آنچه را از دستم برمی آید اعلام کردم . اصلا هم نگفتم می روم وسط خیابان و خودم را می کشم. من فکر می کردم که این پیشنهاد کاری شدنی است پس تصمیم گرفتم آن را انجام دهم. ضمن اینکه مردم در صورت برگزار نشدن چنین پیشنهادی دلخور نمی شوند زیرا همه می دانیم مهیا کردن یک کنسرت خیابانی کار بسیار سختی است اما با درایت و مدیریت در برخی موارد می تواند به درست ترین شکل ممکن که هزینه ای هم برای مدیران اجرایی ندارد، برگزار شود.

سهراب پورناظری نیز پس از صحبت های شجریان در این بخش اضافه کرد: البته من اینجا با صحبت های همایون عزیز که بر دشوار بودن برگزاری کنسرت دلالت داشت، مخالفم زیرا بر این باورم اگر بخش مدیریتی ما بخواهد این کنسرت ها برگزار شود قطعا برگزار می شود و اگر هم نخواهد به طور طبیعی انتظاری برای برگزاری آن نیست. ضمن اینکه ما در طول سال مراسم و اجتماعات بسیار گسترده ای از سوی مردم از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن داریم که بدون هیچ مشکلی با مدیریت برگزار می شود، پس چنین برنامه هایی نیز می تواند در قالب گسترده خود با شور و هیجان مردم به خوبی برگزار شود، به هر حال این پیشنهاد در فضایی مطرح می شود که همه دلمان می خواهد مردم در این شرایط اقتصادی سخت شاد شوند. حتی همین الان ما آماده ایم در تمامی شهرهای کشور در صورت فراهم شدن شرایط همین کنسرت های خیابانی را برگزار کرده و هیچ محدودیتی هم در این زمینه نداشته باشیم.  قطعا کنار خیابان ساز زدن برای من و همایون و خیلی از هنرمندان جذاب است. شما مطمئن باشید این کارها به  صرف ایراد شعار تبلیغاتی نیست. نکته دیگر اینکه رابط ملت ایران با خانواده شجریان مشخص است پس نباید مرزها را شکست زیرا این هنرمندان هیچ نیازی به تبلیغات ندارند.

چند سال پیش هم می خواستم در جنوب شهر کنسرت بگذارم  

همایون شجریان در بخش پایانی این نشست عنوان کرد: من امیدوارم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران که هر ۲ نهاد آمادگی خود را برای برگزاری کنسرت اعلام کرده اند، چیزی باعث توقف کار نشود. به هر حال من چند سال پیش هم قرار بود کنسرتی را در مناطق جنوبی شهر تهران برگزار کنم حتی در این زمینه پیشنهاداتی هم ارائه دادم اما متاسفانه محقق نشد. حالا با دغدغه دیگری پیشنهاد برگزاری کنسرت خیابانی را ارائه داده ام. من می دانم در این شرایط اقتصادی حال مردم عزیز ما خوب نیست و من نیز مانند آنها نگران هستم. من فقط در این شرایط احساس کردم اگر برای برگزاری این کنسرت رایگان اقدام کنم حال و هوای آنها به اندازه تلاشی که می کنیم عوض شده و ما در کنار آنها آرامش می گیریم. شاید آن کنسرت در یک شب بتواند باعث فراموشی مشکلات باشد و من مطمئنم تحقق چنین شرایطی اصلا مساله پیچیده ای نیست.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close