اخبار بروجردویژه ها

رشد ۴۰ درصدی رتبه های زیر ۱۰۰۰ دانش‎آموزان بروجردی در کنکور/کمبود نیروی انسانی؛ چالش بزرگ آموزش و پرورش بروجرد

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اصحاب خبر و رسانه حرکت‎های علمی و آموزشی را در جامعه تقوبت کنند.
عکس فرهاد داودوندی

به گزارش فارس، شهاب روزبهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: تقویت حرکت‎های علمی و آموزشی در جامعه یکی از مطالبات از خبرنگاران است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید به سمت کارهای خلاقانه و هوشمندانه حرکت کند، عنوان کرد: خبرنگاران می‎توانند با تقویت حرکات علمی و آموزشی سهم قابل توجهی در تحقق این مهم داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد از احقاق حقوق مردم به عنوان نخستین رسالت خبرنگاران یاد و بیان کرد: بیان حقایق جامعه آن هم بدون اغراض شخصی مرزبندی‎های سیاسی، قومی، قبیله‎ای و طایفه‎ای از دیگر وظایف اهل قلم است.

روزبهانی ادامه داد: تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه به ویژه قشر جوان امروزی آن هم با پرهیز از انعکاس و انتشار اخباری که موجب ایجاد یأس و نا امیدی می‎شود، از دیگر رسالت‎های خبرنگاران است.

وی از ایجاد بستر مناسب برای نقد در جامعه به عنوان یکی دیگر از وظایف خبرنگاران یاد و تصریح کرد: قرار نیست که مدیران و مسؤولان همواره تعریف و تمجید شوند، بلکه انعکاس و گوشزد کردن عیوب و کاستی‎های آنان از طریق نقد سازنده و منصفانه زمینه‎ساز رفع بسیاری از مشکلات است.

پایان پروژه مرمت دبیرستان امام خمینی در شهریور امسال

مدیر آموزش و پرورش بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به بیان گوشه‎هایی از اقدامات و سیاست‎های کاری پیش روی این اداره پرداخت و گفت: پروژه مرمت بنای تاریخی مدرسه امام خمینی(ره) بروجرد که رو به تخریب بود، شهریور ماه امسال به پایان می‎رسد.

روزبهانی این بنای فاخر تاریخی را ثروتی برای شهرستان بروجرد خواند و افزود: تجهیز هنرستان چرخکار که سال‎ها فاقد امکانات آموزشی برای هنرآموزان بود، از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه در خور توجه فضاهای ورزشی گفت: سالن‎های متعدد و دیگر امکانات ورزشی برای استفاده شهروندان فراهم شده است، همچنین راه‎اندازی خانه کشتی را در برنامه کاری داریم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد تاکید کرد: با توجه به اینکه دانش‎آموز دختر روستایی زیادی به دلیل نبود فضای آموزشی ناچار به ترک تحصیل بودند، مدرسه شبانه‎روزی به منظور رفع این دغدغه تاسیس می‎شود.

رشد ۴۰ درصدی قبولی در کنکور امسال

روزبهانی از رشد ۴۰ درصدی قبولی دانش‎آموزان بروجردی در کنکور سراسری خبر و ادامه داد: دانش‎آموزان این شهرستان در کنکور امسال ۴ رتبه دو رقمی و ۳۴ رتبه زیر هزار را به خود اختصاص دادند.

وی به ارتقاء نمره نهایی دروس دانش‎آموزان بروجردی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اشاره و اظهار کرد: دانش‌آموزان ما برای نخستین بار ۴۰۴ رتبه استانی مسابقات فرهنگی و هنری را از آن خود کردند، از طرفی رتبه نخست استانی المپیادهای علمی را به دست آوردیم.

فروش اردوگاه فیال فعلا مطرح نیست

مدیر آموزش و پرورش بروجرد در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت اردوگاه فرهنگی تربیتی شهدای فیال این شهرستان گفت: متأسفم از اینکه بگویم قدیمی‎ترین اردوگاه شهرمان واضاع وخیمی دارد.

روزبهانی بیان کرد: میزان تخریب در این اردوگاه پس از وقوع زمین لرزه سال ۸۵ در بروجرد آنقدر بالا است که بودجه‎ها جوابگوی آن نیست، البته با انجام تعمیرات در بخش‎هایی از این اردوگاه کوشیده‎ایم که آن را سر پا نگه داریم.

وی ادامه داد: البته رایزنی‎هایی با اداره منابع طبیعی در خصوص تامین زمین برای ساخت یک اردوگاه جدید در خارج از شهر بروجرد انجام شده اما این مهم در افق چند ساله دیده شده است، با این وجود موضوع فروش اردوگاه فیال در شرایط کنونی مطرح نیست.

کمبود نیروی انسانی از چالش‎های بزرگ در بروجرد است

مدیر آموزش و پرورش بروجرد سپس به سوالی در خصوص کمبود نیروی انسانی برای سال تحصیلی پیش رو پاسخ گفت و افزود: کمبود نیرو یکی از چالش‎های بزرگ  در بروجرد است که نه تنها در مقطع ابتدایی بلکه در همه مقاطع تحصیلی دیده می‎شود.

روزبهانی همچنین به معضلات نیروهای غیر بومی در بروجرد اشاره و تاکید کرد: این نیروها پس از چند سال خدمت به دنبال انتقالی و رفتن از این شهرستان هستند و اینگونه سهمیه همکاران ما گرفته می‎شود.

وی تاکید کرد: با همه این اوصاف فعلا نمی‎توان آمار دقیقی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بروجرد ارائه کرد، اما قطعأ در سال تحصیلی پیش رو این معضل وجود دارد.

این مسؤول درباره لباس فرم دانش‎آموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای داخلی البسه دانش‎آموزان از پارچه‎های تولید کارخانجات نساجی بروجرد تامین و خریداری می‎شود.

روزبهانی اظهار کرد: همچنین برای تعیین رنگ لباس دانش‎آموزان دختر و پسر از همفکری نمایندگانی از انجمن اولیاء و مربیان، مدیران مدارس و تولیدکنندگان بهره برده‎ایم، همچنین تاکیدمان انتخاب رنگ‎های شاد بوده چرا که به بهبود یادگیری دانش‎آموزان کمک می‎کند.

وی با تاکید اینکه اداره آموزش و پرورش نقشی در تعیین نرخ البسه مدارس ندارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه دو سال تغییری در رنگ لباس‎ها نداشتیم، امسال این اقدام انجام شده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close