اخبار بروجردویژه ها

حجت الاسلام و المسلمین حسینی: اینکه تصور شود که امام جمعه باید هر مشکلی را حل کند، تصور نادرستی است چرا که انتظارات باید در حد توان و اختیارات امام جمعه باشد

روزهای بروجرد- حجت الاسلام و المسلمین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد به بیان برخی مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت و گفت: از مسئولان می‎خواهم که راه حلی برای رفع مشکل کارگران شهرداری و پرداخت حقوق معوق آن‎ها پیدا کنند.

حسینی تصریح کرد: اگر نتوانیم مشکلاتمان را در درون شهرستان بروجرد حل نکنیم، این نشانه بی‌عرضگی ما است.

به گزارش فارس وی سپس در تذکری به مدیران ادارات و دستگاه‎های اجرایی بروجرد، از حضور ضعیف آنان در نماز وحدت‎بخش جمعه انتقاد کرد و افزود: نماز جمعه به حضور مدیران نیاز ندارد، بلکه آنان باید با حضور خود در این زمینه همچون مسائل دیگر پیشتاز باشند.

خطیب جمعه بروجرد اظهار کرد: تریبونی که اینک در اختیار مدیران است، به قیمت ریخته شدن خون‎های شهدا و شکنجه‎های آزادگان به دست آمده است.

حسینی سپس در خصوص حضور شهروندان در دفتر امام جمعه و بیان خواسته‎ها و مطالبات آنان گفت: برخی شهروندان درخواست‎هایی دارند که در حوزه اختیارات و عمل امام جمعه نیست.

وی بیان کرد: اینکه تصور شود که امام جمعه باید هر مشکلی را حل کند، تصور نادرستی است چرا که انتظارات باید در حد توان و اختیارات امام جمعه بوده و فراتر از آن نباشد.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت هر چه سریعتر نسبت به بازسازی کابینه‎اش اقدام کند.

حجت‎الاسلام سید علی حسینی اظهار کرد: از دولت انتظار می‎رود که نسبت به بازسازی کابینه‎اش اقدام کند، چرا که برخی وزرا توانایی لازم برای اداره وزارتخانه‎ها را ندارند.

وی عنوان کرد: برخی وزارتخانه‎ها به مدیران قوی و جهادی نیاز دارند، مدیرانی که دشمن را به حساب نیاورده و چراغ ایمان در دلشان روشن باشد، مدیرانی که به ساعت نگاه نکنند بلکه به مشکلات نگاه کنند.

خطیب جمعه بروجرد خاطر نشان کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده در کشور از دولت انتظار می‎رود که در اسرع وقت نسبت به بازسازی کابینه‎اش اقدام کرده و افراد قوی و توانمند را روی کار بیاورد.

حسینی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات موجود در کشور ناشی از ضعف مدیریتی است، بیان کرد: از قوه قضائیه انتظار می‎رود که برخوردی جدی با مفسدان اقتصادی داشته باشد، همچنین مجلس شورای اسلامی باید نظارتی جدی در این زمینه به خرج دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت جت جنگنده مافوق صوت کوثر به دست جوانان ایرانی اشاره و تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان تحریم‎هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‎اند، متخصصان و جوانان مبتکر این مرز و بوم از این جت جنگنده را که همه قطعات و سیستم‎های پیشرفته آن ساخت داخل است، رونمایی کردند.

امام جمعه بروجرد در ادامه به فرا رسیدن سالروز شهادت روحانی مبارز و مجاهد سید علی اندرزگو اشاره و عنوان کرد: این روحانی شجاع و وارسته که رژیم پهلوی را خسته و ضربات محکمی به آن وارد کرده بود، در سال ۱۳۵۷ در درگیری با ماموران این رژیم به شهادت رسید.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close