اخبار بروجرد

کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت و نزاع دسته جمعی در بروجرد

روزهای بروجرد- فرمانده انتظامی بروجرد گفت: طی چهار ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت و نزاع دسته جمعی در شهرستان بودیم.

به گزارش فارس، مهدی پورغلام‌حسین در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران سهم بسزایی در اعتلای فرهنگ و ارتقای سطح احساس امنیت در جامعه دارند.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت و نزاع دسته جمعی در شهرستان بودیم.

فرمانده انتظامی بروجرد با بیان اینکه از مجموع سرقت‌های رخ داده در چهارماهه امسال ۸۵ درصد آنها منجر به کشف شده است، افزود: در این مدت همچنین قاتل یک نزاع دسته جمعی که طی سال ۹۱ در محله‌ای از بروجرد اقدام به قتل کرده بود، دستگیر شد.

پورغلام‌حسین از افزایش ۴۸ درصدی کشف موادمخدر از ابتدای سال تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: در این راستا ۳ هزار و ۶۶ نفر دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۰ نفر از افراد دستگیرشده معتادین متجاهری بودند که دستگیری آن‌ها نقش مهمی در کاهش سرقت‌های خرد در شهرستان دارد، همچنین ۲۴۷ نفر از دستگیرشدگان، قاچاق‌چیانی بودند که در سطح بروجرد اقدام به فروش موادمخدر می‌کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به کاهش ۵۷ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در چهارماهه امسال، اظهار داشت: در این بازه زمانی شاهد کاهش ۱۷ درصدی تصادفات برون شهری منجر به فوت در بروجرد بودیم.

پورغلام‌حسین تصریح کرد: طی مدت یادشده ۱۹ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بروجرد به اجرا گذاشته شد که منجر به کشف و ضبط ۳۹ قبضه سلاح گرم  شد، ضمن اینکه یادآور می‌شود از ابتدای سال تا پایان تیرماه در مجموع ۹۷ قبضه سلاح گرم توسط نیروی انتظامی شهرستان کشف شده است.

فرمانده انتظامی بروجرد از انهدام پنج باند سرقت، پنج باند موادمخدر و یک باند خریدوفروش، حمل و نگهداری سلاح طی چهارماه امسال خبر داد.

وی به اهمیت مقوله احساس امنیت در جامعه اشاره و آن را مقدم بر امنیت دانست و گفت: در سال‌های اخیر مقوله احساس امنیت آن‌طور که باید، خود را نشان نداده، به‌گونه‌ای که برخی‌ها احساس می‌کنند امنیت وجود نداشته و بر طبل ناامنی در شهرستان می‌کوبند، حال اینکه این‌گونه نیست.

وی همچنین در خصوص پایش تصویری در بروجرد گفت: اجرای این طرح نقش بسزایی در کاهش جرائم رانندگی، ارتکاب جرم و کنترل ترافیک دارد که البته تکمیل طرح از اولویت‌های پلیس شهرستان است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close