ورزش

میانگین سرانه ورزشی بروجرد متوسط است

روزهای بروجرد- مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: میانگین سرانه ورزشی بروجرد در حد متوسط است.

به گزارش برنا؛ علی یاور عزیزپور در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی بروجرد با اشاره به رشد خوب سرانه ورزشی لرستان در دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: سرانه ورزشی این استان در طی این مدت از ۴۹  سانتیمتر به ۵۷ سانتیمتر رسیده است .

او با بیان اینکه این سرانه در سطح استان نامتوازن است، افزود: همچنان که سرانه ورزشی در کشور در این وضعیت  نامتوازنی  است در لرستان نیز این عدم توازن وجود دارد، به طوریکه  در استان این میانگین ۵۷ سانتیمتر است ولی در یک  شهرستان ۹۰ سانتیمتر و در شهرستانی دیگر این میزان ۲۵ سانتیمتر است.

عزیزپور با تاکید بر اینکه سیاست کلی ما ضمن توجه به کیفیت و کمیت مکانهای ورزشی و ایجاد این توازن در سطح  تمام استان است، خاطر نشان کرد: میانگین سرانه ورزشی در شهرستان بروجرد در حد متوسط است و از این بابت جای نگرانی نیست.

او در ادامه به ارائه تسهیلات به زوجین جوان لرستانی اشاره کرد و گفت: با برگزاری ۱۵ جلسه ستاد ساماندهی جوانان در جهت  رفع موانع تسهیلات به جوانان، صف انتظار وام ازدواج در استان  طی دولت تدبیر وامید  از ۳۲ هزار نفر به ۳ هزار نفر تقلیل پیدا کرده است به طوری که در  سال ۹۵  حدود ۳۳۳ میلیارد تومان   ودر سال ۹۶ نیز ۳۳۴ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان اعتبار قرض الحسنه به زوج های جوان متقاضی وام توزیع شد و خوشبختانه در سال جاری نیز همین روند را در پیش گرفته ایم.

عزیزپور همچنین به آغاز اعطای وام اشتغالزایی مشاغل خرد به جوانان توسط دستگاه ورزش وجوانان استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان با بانک رسالت ۳ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در راستای ایجاد مشاغل خرد به  جوانان دامنه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال ساکن در  روستاها  و شهرهای کوچک  با کارمزد ۴درصد پرداخت می شود که این مشاغل با تاکید برتولید کیف و لباس ورزشی، میوه ،سبزیجات خشک، نان وشیرینی ، دامپروری با محوریت دام های سبک و…ایجاد خواهدشد؛ همچنین بازار فروش این محصولات نیز از قبل مشخص است و توسط دولت خریداری می شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه  ستاد ساماندهی جوانان  نقش دبیرخانه را برعهده دارد ،گفت: مکانیزم حل مشکلات جوانان مانند مسکن، ازدواج  واشتغال به دستگاه های دیگر مربوط است و ۲۳ دستگاه در حوزه جوانان درگیر هستند و مابه عنوان ستاد ساماندهی جوانان فقط مسائل را رصد می کنیم و به استان و وزارت خانه انتقال می دهیم.

او به افزایش سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان که از دستگاه  ورزش وجوانان مجوز می گیرند نیز اشاره کرد و افزود: قبل از دولت تدبیر و امید اصلا سمنی  در حوزه جوانان در استان وجود نداشت ولی در حال حاضر ۲۱سمن در حوزه های مختلف ،محیط زیستی، آسیب های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر و… در مرکز استان ها و شهرستان ها فعالیت دارند که انتظار داریم با تشویق  جوانان در گروه های سنی بین  ۱۵ تا ۲۹ ساله در راستای تشکیل سمن ها  مشارکت  قشر جوان را درمسائل مختلف اجتماعی  افزایش دهیم .

عزیزپور همچنین با اشاره به رشد ورزشکاران سازمان یافته در لرستان طی دولت تدبیر و امید  گفت: رشد ورزشکاران سازمان یافته دراستان از ۳۲ هزارنفر قبل از دولت  تدبیر وامید در حال حاضر به ۵۱ هزارنفر رسیده  است و هدفگذاری کرده ایم تا این میزان را به بیش از ۵۷ هزارنفر تا پایان سال ۹۷ برسانیم.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  با اشاره به عناوین  قهرمانی کسب شده توسط  ورزشکاران لرستانی  ،بیان کرد: ورزشکاران قهرمان لرستانی درسطوح ملی ،بین المللی ،آسیایی و جهانی تا پایان سال ۹۶ موفق به کسب  حدود ۱۹۸۶ عنوان شده اند که یک عدد باور نکردنی است.

او  در خصوص درآمد حاصل از  اماکن ورزشی  در استان نیز گفت: با توجه به کم و محدود بودن  نیروی انسانی و پست های تشکیلاتی در حد  ۱۵۲نیروی انسانی و ۱۶۴ پست  در۱۱شهرستان استان  نمی توانیم از این نیروها  افرادی را برای همه مکانهای ورزشی  به کار بگیریم  به همین دلیل آنها را   به بخش خصوصی واگذار کرده ایم که در این راستا از مکانهای ورزشی در سال ۹۳ حدود ۹۸ میلیون درآمد کسب شده بود و این مبلغ سالانه درسال ۹۴ به ۱میلیاردو۱۳۲میلیون  در سال اول  و ۱میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان در سال دوم رسیده است و کلا ۱۲۰۰درصد رشد درآمد از اجاره اماکن ورزشی استان  حاصل شده است و همچنین هزینه آگهی را نیز در دو مرحله پرداخت کردیم‌.

عزیزپور از پیش بینی ۱میلیارد و۵۰۰میلیون تومانی این در آمد در سال ۹۷ خبرداد و گفت: کمک مالی  به هیئت های ورزشی درسال ۹۷ حرکتی  کم نظیر در تاریخ ورزش استان  بود که در این رابطه سهم همه شهرستانها  از جمله بروجرد نیز پرداخت شد .

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان  همچنین از احداث خانه کوهنورد، زورخانه باستانی، احداث سالن شمشیر بازی و ایجاد چمن مصنوعی در بروجرد خبرداد و با تاکید بر نامگذاری اماکن ورزشی استان به مزین کردن آنها به نام شهدا گفت: این  چمن به اسم شهید صارمی خبرنگار شهید بروجردی  نامگذاری خواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close