اخبار بروجرد

طرح توسعه کارخانجات نساجی بروجرد اجرا شود

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد یک واحد ارزشمند و برند ملی محسوب می شود براین اساس طرح توسعه این واحد تولیدی باید متناسب با نیاز و وضعیت موجود اجرا شود.

به گزارش ایرنا گودرز امیری در نشست رفع موانع تولید که در کارخانه نساجی بروجرد برگزار شد، افزود: برای رسیدن به یک راهکار مناسب برای رفع مشکلات نساجی بروجرد باید همکاری و هماهنگی بیشتری بین مسئولان و مدیران این واحد تولیدی صورت بگیرد.

وی اظهارداشت: مدیران نساجی با برنامه ریزی بدهی های عقب افتاده دستگاه های خدمات رسان و تسهیلات اخذ شده را پرداخت کنند تا سرمایه در گردش لازم نیز اختصاص داده شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار لرستان بیان کرد: لازمه پیگیری و رفع موانع تولید در نساجی بروجرد ارائه راهکارهای کارشناسی شده برای رفع مشکلات این واحد تولیدی در سطح استان و کشور است.

امیری اضافه کرد: از فرصت های قانونی که در شرایط مختلف برای رفع موانع تولید در استان ایجاد می شود باید مشکلات بررسی و حل و فصل شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاههای اجرایی استان فراتر از قانون مشکلات نساجی را حل و فصل کنند تا بتوانیم همواره شاهد رشد روز افزون این صنعت در لرستان و بروجرد باشیم.

معاون هماهنگی وامور اقتصادی استاندار لرستان گفت: مواد اولیه و ماشین آلات بلوکه شده در گمرک و میزان ارزی که برای ترخیص آنها لازم است از سوی مدیران این واحد تولیدی اعلام تا توسط مسئولان و مدیران بانک ها بررسی شود.

امیری افزود: برای حل مشکلات نساجی باید از مدیران ارشد دولت و صنایع دعوت صورت گیرد تا از نزدیک با محصولات تولیدی در این کارخانجات آشنا شوند.

مدیر عامل کارخانجات نساجی بروجرد نیز در این نشست گفت: با وجود همه مشکلات کارخانجات نساجی بروجرد با ۹۰۰ کارگر به تولید خود ادامه می دهد.

علیرضا مظاهری با اشاره به اینکه واگذاری نساجی بروجرد به بخش خصوصی شفاف ترین مورد خصوصی سازی واحدهای دولتی بود، افزود: به خاطر حفظ اشتغال و تولید ملی با همه مشکلات کارخانجات نساجی پویا و پر تحرک به تولید خود ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: در سال ۸۹ نساجی بروجرد با ۶۰۰ کارگر به بخش خصوصی واگذار شد و از همان زمان افزایش تولید و اشتغال و اجرای طرح توسعه در دستور کار مدیران این واحد تولیدی قرار گرفت.

مدیرعامل کارخانجات نساجی بروجرد اضافه کرد: برای رونق کارخانجات نساجی و حفط برند سه میلیون یورو در راستای نوسازی قسمت ریسندگی هزینه شد.

مظاهری ادامه داد: طرح توسعه نساجی بروجرد آغاز شده و امروز تعداد ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه و۲۰۰ نفر در واحدهای تحت پوشش این واحد تولیدی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: ظرفیت تولید بافندگی و رنگرزی این واحد تولیدی در سال به ترتیب ۲۰ و۱۷ میلیون متر است.

مدیرعامل کارخانجات نساجی بروجرد اظهار داشت: افزایش سه برابری نرخ ارز نیاز به سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه را دراین شرکت با مشکل مواجه کرده که باید از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرد.

مظاهری اضافه کرد: مسئولان باید نسبت به آینده نساجی بروجرد حساس باشند و با یک همکاری و هماهنگی برای ادامه فعالیت این صنعت تلاش کنند.

وی افزود: طرح هایی مانند واحد دوزندگی، صنایع تبدیلی، احداث واحد رنگرزی عرض سه متر از جمله اقدامات در جهت اجرای طرح توسعه است که نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار لرستان به همراه فرماندار بروجرد و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستانی از خط تولید نساجی بروجرد بازدید و از نزدیک با مشکلات این واحد تولیدی آشنا شدند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close