اخبار جهان

ملکه بریتانیا درگذشت

روزهای بروجرد– الیزابت دوم، ملکه بریتانیا روز پنجشنبه در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش یورونیوز، کاخ باکینگهام اعلام کرد که الیزابت دوم بعدازظهر پنجشنبه هشتم سپتامبر «در آرامش» در قلعه بلمورال در اسکاتلند درگذشت. چارلز، فرزند ارشد الیزابت دوم به دنبال مرگش پادشاه بریتانیا است.

در بیانیه کاخ باکینگهام آمده است که چارلز، پادشاه بریتانیا و ملکه جدید پنجشنبه شب را در اسکاتلند خواهند گذراند و روز جمعه به لندن باز می‌گردند.

پرچم‌های کاخ باکینگهام به دنبال درگذشت ملکه بریتانیا به حالت نیمه افراشته درآمد. صدها نفر در برابر کاخ باکینگهام تجمع کرده‌اند.

لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا به دنبال اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت با چارلز سوم، شاه بریتانیا و خانواده سلطنتی ابراز همدردی کرد. او سخنانش را با «خدا شاه را حفظ کند» به پایان برد. تلویزیون «بی بی سی» در بریتانیا دقایقی پس از اعلام خبر درگذشت الیزابت دوم سرود ملی این کشور را پخش کرد. 

الیزابت دوم بیش از ۷۰ سال بر بریتانیا و کشورهایی که او را به عنوان فرد اول حکومتشان می‌شناختند سلطنت کرد. او در سال ۱۹۵۲ به دنبال درگذشت جورج ششم، پدرش به سلطنت رسیده بود. 

ملکه بریتانیا طی ۷۰ سال سلطنت ۱۵ نخست‌وزیر را مامور تشکیل دولت‌ کرده بود. او دو روز پیش با پذیرش استعفای بوریس جانسون از نخست‌وزیری از لیز تراس خواسته بود دولت جدید را تشکیل دهد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close