اخبار ایران

توقف برخی تعهدات برجامی ایران؛ تولید اورانیم غنی شده در نطنز ۴ برابر شد

روزهای بروجرد- سخنگوی سازمان انرژی اتمی از ۴ برابر شدن تولید اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ از امروز در نطنز خبر داد.

به گزارش شفقنا، جمعی از اهالی رسانه از روند اجرای برنامه‌های مربوط به توقف برخی تعهدات کشور در برجام، بازدید کردند. در جریان این بازدید بهروز کمالوندی اعلام کرد که از امروز در سایت نطنز ۴ برابر طرفیت قبلی که تولید اورانیوم غنی شده داشتیم، تولید خواهیم کرد.

آمریکا یک سال پیش یعنی در ۱۸ اردیبهشت ۹۸ رسماً از قرارداد بین المللی برجام خارج شد، ایران در سالگرد این اقدام، ضمن کاهش اقدامات برجامی خود، ۶۰ روز به طرف ۱+۴ مهلت داده تا مطالبات نفتی و بانکی خود را برآورده سازد. در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران وارد فاز دوم اقدامات کاهشی خود یعنی عبور از غنی سازی ۳.۶۷ درصدی و بازگشت به راکتور قبلی آب سنگین اراک خواهد شد.

اجرای برنامه‌های مربوط به توقف برخی تعهدات کشور در برجام که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی بر آن تاکید شد، آغاز شده است. همچنین توقف برنامه‌های مربوط به رعایت سقف تولید اورانیوم غنی شده و همچنین تولید بدون محدودیت آب سنگین در تاسیسات اراک که در دوره ۶۰ روزه مربوط به گام اول بر انجام آن تاکید شده، برنامه‌هایی است که هم اکنون با جدیت دنبال می‌شود.

امروز نیز به منظور آگاهی افکار عمومی از اقدامات انجام شده، برنامه‌ای برای بازدید نمایندگان رسانه‌های گروهی از تاسیسات فعال در نطنز در نظر گرفته شد که اصحاب رسانه از آن بازدید کردند.

اهالی رسانه با حضور بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر امروز ۳۰ اردیبهشت ماه از بخش های مختلف مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز بازدید کردند و از نزدیک با روند دستاوردها و فعالیت های عادی و فوق العاده این مجتمع راهبردی آشنا شدند.

کمالوندی: از امروز تولید اورانیم غنی شده در نطنز ۴ برابر شد

در بخش دیگری از این رویداد کنفرانس خبری با حضور و سخنرانی کمالوندی برگزار شد. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر روز دوشنبه در نشست خبری در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه های داخلی از سایت شهید احمدی روشن از ۴ برابر شدن تولید اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ در نطنز خبر داد و گفت: از امروز در سایت نطنز ۴ برابر طرفیت قبلی که تولید اورانیوم غنی شده داشتیم، تولید خواهیم کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close