لرستان

تولید ۵۰۰ قلم دارو در لرستان

روزهای بروجرد– رییس سازمان صمت لرستان از تولید ۵۰۰ قلم دارو در استان خبر داد.

بهمن جعفری، در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی شامل قسمت‌های کاربردی بوده که ارتباط بین صنعت و دانشگاه را کاربردی می‌کنند.

وی عنوان کرد: سازمان صمت یک سازمان تخصصی و اقتصادی بوده که بالغ بر ۴۰ درصد اقتصاد استان را در بر می‌گیرد و دارای سه ضلع صنعت، معدن و تجارت است.

جعفری افزود: یکی از ظرفیت‌های استان وجود واحدهای صنعتی از جمله واحدهای دارویی است که ما در صنعت داروهای انسانی و دامی آمار خوب و صنایع بزرگی داریم و با تولید ۵۰۰ قلم دارو در زمینه داروهای انسانی و دامی یکی‌ از قطب‌های کشور هستیم.

رییس سازمان صمت لرستان بیان کرد: از این کارخانه‌های داروسازی استان دو تا مربوط به شستا و مجموعه کارخانجات بایر افلاک و چند کارخانه در استان داریم که در زمینه تولید داروهای گیاهی در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: بخشی تحت‌عنوان گیاهان دارویی داریم که در حوزه سازمان جهاد کشاورزی است و بخش دیگری که زنجیره را تکمیل می‌کند تولید داروهای گیاهی است که ما در آن حوزه تخصصی خودمان که تولید، بسته‌بندی و فرآوری است ورود می‌کنیم.

جعفری با اشاره به این‌که لرستان دارای گونه‌های مختلف گیاهان دارویی است که ما باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، ادامه داد: ما این آمادگی را داریم هرگونه اقدامی که نیاز است از ناحیه سازمان صمت با جهاد دانشگاهی در این زمینه اتفاق بیفتد، همکاری کنیم.

رییس سازمان صمت لرستان با بیان این‌که یکی‌از ظرفیت‌هایی که در استان داریم بحث تراش سنگ‌های قیمتی در راستای ایجاد اشتغال خانگی است، افزود: این طرح در سال ۱۴۰۱ عملیاتی و اجرایی می‌شود و نیاز داریم افرادی که در این زمینه ورود می‌کنند مهارت لازم را داشته باشند که بتوانند کالاهای با کیفیت و با تولید مستمر و بازارپسند داشته و امکان فروش به بازارهای جهانی را نیز فراهم کنند و برندهایی را تشکیل دهند که امکان تداوم فعالیت آن‌ها فراهم شود.

وی تأکید کرد: یکی‌ از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی واحدهای رشد فناور است که قطعاً می‌تواند مثمر ثمر بوده  و باعث رشد حوزه صنعت شوند.

جعفری با اشاره به این‌که ما سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو داریم که بحث نوسازی صنایع ایران است و شاید حدود ۲۰۰۰ کارخانه صنعتی در کشور زیرمجموعه ایدرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، عنوان کرد: اگر مجموعه دانشگاه بخواهند از هر ظرفیتی در صنعت کشور استفاده کنند می‌توانیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار بدهید.

رییس سازمان صمت لرستان با اشاره به این‌که یکی دیگر از ظرفیت‌های صمت ایمیدرو است که این مجموعه نیز مجموعه بزرگ اقتصادی معادل شستا است، افزود: شرکت ملی فولاد مبارکه ذوب آهن و صنایع بزرگی در سطح کشور زیرمجموعه این سازمان توسعه‌ای هستند، دو بال شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و دیگری گروه فولاد، که تمام شرکت‌های صنایع معدنی زیرمجموعه آن هستند که این مجموعه نیز سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و مهمی در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: این دو مجموعه سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را در استان شروع کردند، در حال حاضر ایمیدرو در حال اجرای پروژه‌ای در شهرستان پلدختر در زمینه تولید آهک‌های هیدراته و صنعتی است که دو فاز دیگر نیز برای آن تعریف شده که در آینده به یک شهرک صنعتی تخصصی و خصوصی در راستای استفاده از ظرفیت‌های معدنی استان و ایجاد زنجیره تولید، تبدیل خواهد شد.

جعفری با اشاره به این‌که ما در حال حاضر سومین طرح تولید کاغذ از سنگ را داریم، عنوان کرد: یک پروژه را در شهرستان الیگودرز با کمک ایمیدرو استارت زدیم و در حال حاضر در حوزه ساختمانی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با شکل‌گیری آن از سنگ کربنات کلسیم با خلوص بالا طرح تولید کاغذ را داریم.

رییس سازمان صمت لرستان با اشاره به واردات ۹۰۰ تن کاغذ در سال، بیان کرد: یک دفتر تخصصی در ستاد وزارت صمت در رابطه با مباحث صنایع سلولوزی و کاغذ داریم که امورات مربوط به این موضوع را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: در استان حدود ۵۷ هزار واحد صنفی، ۳۵ اتحادیه و یک اتاق اصناف داریم و هر شهرستان نیز یک اتاق اصناف دارد و فعالیت‌های تجاری در سطح بازار بحث تأمین، توزیع و فروش در این حوزه اتفاق می‌افتد.

جعفری با اشاره به اهمیت موضوع صادرات در استان، ادامه داد: آمادگی داریم که بحث صادرات گیاهان دارویی لرستان را پیگیری کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close