اخبار جهان

احمد مسعود: پنجشیر آخرین سنگر آزادی افغانستان است؛ از آن دفاع می‌کنیم

روزهای بروجرد- احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، فرمانده فقید ضد طالبان، از آغاز مقاومت علیه گروه طالبان خبر داد و با اشاره به مقاومت پدرش در برابر طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی گفته است که راه پدرش را دنبال می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، احمد مسعود در مقاله ای که در روزنامه امریکایی واشنگتن پست منتشر شده گفته است که طالبان تنها مشکل مردم افغانستان نیست. به گفته وی، تسلط طالبان بر افغانستان سبب خواهد شد تا این کشور به “پایگاه اصلی دهشت افگنی اسلام افراطی” مبدل شود و طرح حملات بر دموکراسی های جهان بار دیگر در افغانستان ریخته خواهد شد.

احمد مسعود که خود را در این مقاله “رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان” معرفی کرده است، گفته  که میلیون ها افغان به ارزش های غرب باور دارند.

به گفته مسعود، افغان ها برای ایجاد یک “جامعه باز” مبارزه طولانی کردند تا در آن دختران بتوانند دکتر شوند، رسانه ها آزادانه گزارش دهند و جوانان به موسیقی گوش دهند و پایکوبی کنند.

مسعود در این مقاله همچنین تاکید کرده است که ولایت پنجشیر “آخرین سنگر آزادی افغانستان” است و گفته که همراه با همرزمان اش از این ولایت دفاع خواهد کرد.

فرزند احمد شاه مسعود همچنین گفته که برای مقابله با طالبان، ذخایر سلاح و مهمات در پنجشیر وجود دارد که از زمان حیات پدرش در آنجا ذخیره شده بود، چون به گفته وی، انتظار آمدن چنین روز را داشت.

احمد مسعود در این مقاله واشنگتن پست همچنین گفته که طی ۷۲ ساعت گذشته، برخی افغان ها به دعوت وی با سلاح های شان برای پیوستن به مقاومت علیه طالبان به پنجشیر رفته اند. او افزود که سربازان اردوی ملی و اعضای پیشین نیرو های ویژه افغانستان که به گفته وی از تسلیم شدن فرماندهان شان خشمگین اند، به وی پیوسته اند.

احمد مسعود خواستار حمایت کشور های غربی از آنچه او مقاومت علیه طالبان خوانده، شده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close