اخبار سیاسیلرستان

۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی به لرستان اختصاص یافت

روزهای بروجرد- مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی اعتبار ۱۱۶ میلیارد تومانی به لرستان اختصاص یافت.

به گزارش فارس، علی آشتاب در جلسه کارگروه اشتغال لرستان که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیگیری‎های انجام شده ۹۸۱ طرح اشتغال روستایی در استان با ۶۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار موفق به عقد قرارداد شده‎اند.

وی ادامه داد: همچنین ۷ طرح اشتغال روستایی استان لرستان با ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در کمیته ملی در دست بررسی است که از معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تاکید به منظور تسریع در روند این طرح‎ها در کارگروه  ملی هستیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاط نشان کرد: در شهرستان بروجرد یکصد طرح اشتغال روستایی با ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به سیستم بانکی معرفی شده‎اند که از این تعداد، ۴۰ طرح موفق به دریافت تسهیلات، ۱۴ طرح در دست بررسی و همچنین ۱۹ طرح مصوب شده و انعقاد قرارداد در خصوص ۲۵ طرح نیز انجام شده است.

آشتاب در ادامه با اشاره به مجموع عملکرد استان لرستان در طرح اشتغال فراگیر تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۷۳ طرح با ۳۳۹  میلیارد تومان به بانک‎های عامل استان معرفی و از این مجموع ۶۶۰ طرح با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان موفق به عقد قرار داد شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۱ طرح با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان در شعبه شهرستانی در دست بررسی است، افزود: همچنین قرارداد ۳۴ طرح دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان منعقد شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: استان لرستان در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در حوزه اشتغالزایی فراگیر در کشور شده است اما با توجه به عمق مشکلات و آمار بالای بیکاری نباید به اقدامات صورت گرفته قانع بود و کاستن از این مشکلات تلاش مضاعف و کار شبانه روزی مسوولان دستگاه‎های اجرایی را می‎طلبد.

آشتاب اظهار کرد: در شهرستان بروجرد در حوزه اشتغال فراگیر ۱۲۹ طرح با ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار به سیستم بانکی معرفی شده است که در مجموع به ۳۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع طرح‎های اشتغال فراگیر شهرستان بروجرد ۶۱ طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال توزیع در شعبات بانکی است، ادامه داد: ۲۷ طرح با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در دست بررسی، ۳۰ طرح مصوب و ۴ طرح دیگر نیز به مرحله عقد قرار داد رسیده‎اند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close