اخبار سیاسیاخبار لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان : از سهمیه استخدامی محروم شدیم

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: عدم مدیریت صحیح در بکارگیری نیرو سبب محروم شدن از سهمیه استخدامی استان شده است.

‌رضا زینی‌وند مقدم در گفت‌وگو با ایسنا‌، اظهار کرد: تراکم نیرو در برخی مناطق استان یکی از آسیب‌های جدی ماست.

وی اضافه کرد: امسال هم به دلیل همین عدم مدیریت صحیح در بکارگیری نیرو از سهمیه استخدامی در کشور محروم شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید براینکه با توجه به آمار جمعیتی دانش‌آموزی که ۶۳۰ هزار نفر بودند باید از مجموع سهمیه استخدام ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر در کشور، ۷۰۰ سهمیه به استان می‎دادند، بیان کرد: متاسفانه سهم لرستان را ۲۷۲ نفر اعلام کردند؛ پیگیری کردم و نامه نوشتم تا این سهمیه را افزایش دهیم که وزارت‌خانه اعلام کرد در گذشته به دلیلی جذب یک سری نیروی حق‌التدریس، سرباز معلم و پیش دبستانی سهمیه استان کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: عدم تعادل نیرو در استان وجود دارد به گونه‌ای که در شهرستان‎های نورآباد، الشتر، کوهدشت و پلدختر در برخی رشته‌‎ها مازاد نیرو داریم و در الیگودرز، بروجرد و دورود با کمبود نیرو مواجه‌ایم.

زینی‌وند مقدم تصریح کرد: حتی نیروهایی که در این شهرستان‌ها جذب شدند محل سکونتشان شهرهای دیگر بوده و متقاضی هستند تا به شهر محل سکونت خود بازگردند که در این باره مقاومت کردیم تا این کار انجام نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های ما همین موضوع است، افزود: زین پس بنای درست استخدامی‎ها برای استان گذاشته خواهد شد و آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف نیرو جذب خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل عمده در افت تحصیلی دانش‌آموزان همین عدم تعادل نیرو در استان است.

زینی‌وند تاکید کرد: تقویت رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، کاردانش و فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار داده شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close