اخبار سیاسیلرستان

رئیس دادگستری لرستان: آمار جرم در کشور سالانه حداقل ۱۰ درصد افزایش دارد

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بی توجهی به طبیعت و از بین بردن درختان، تغییر و تصرف در حریم رودخانه ها و آلودگی محیط زیست از دلایل مهم خشکسالی در کشور است.

به گزارش ایرنا جعفربدری در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بروجرد که درمحل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزارشد، افزود: باید قبل از تصرف، اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام کرد و در این راستا باید همکاری وهمدلی بیشتری بین دستگاه ها متولی ایجاد شود.

وی اظهارداشت: باید قبل از تخلف و تصرف منابع طبیعی اقدامات لازم را انجام دهیم، نباید اجازه داد تصرفات ادامه پیدا کنند.
رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: دستگاه قضایی بناهای نیمه کاره در اراضی ملی و منابع طبیعی را تخریب خواهد کرد و از اقدامات دستگاه های اجرایی درجهت رفع تصرف اراضی ملی دفاع می کند.

بدری اضافه کرد: در برخی از مناطق شهرستان مدیرانی که کار قانونی خود را انجام می دهند مورد هجمه هستند که در این راستا دستگاه قضایی از مدیریت قانونمند پشتیبانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: عملکرد دستگاه های استان درحفاظت از اراضی ملی مطلوب و جدی نیست که باید در این راستا تجدید نظر شود.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: ایران کشوری با منابع آبی و انرژی بسیاراست که باید بهره برداری درست از آنها صورت بگیرد.

بدری افزود: آثار تخریب طبیعت در کشور ظاهر شده است و باید با مدیریت صحیح وقانونی از تخریب طبیعت جلوگیری کنیم.

وی گفت: یکی ازدلایل تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی بیکاری است و بسیاری از مردم برای امرار معاش اقدام به تخریب طبیعت می کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: آمار جرم در کشور سالانه حداقل ۱۰ درصد افزایش دارد و این هزینه هایی را به همراه خواهد داشت.

بدری بیان کرد: بسیاری از سرقت ها و جرائم ازعوامل بیکاری در لرستان است که امیدواریم با همدلی این آسیب ها ومعضلات برطرف شوند.

وی اضافه کرد: باید ازسرمایه گذار حمایت کرد ولی نیاید در مقابل سو استفاده برخی از سرمایه گذاران کوتاهی کنیم باید از فرصت سوزی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآورشد: علت نیمه کاره ماندن بسیاری از طرح های لرستان ضعف مدیریتی است که دولتمردان باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: تعیین تکلیف اراضی ۱۱۲ هکتاری گیجالی بروجرد ضروری است.

رضا آریایی افزود: از دیگر اولویت های شهرستان در بحث منابع طبیعی ساماندهی سفره خانه های سنتی در مسیر روستای ونایی است که باید با مدیریت دستگاه متولی اقدامات لازم را انجام شود.

وی اظهارداشت: رفع تصرف غیراصولی از زمین های اطراف بیشه دالان یکی دیگر از اقداماتی است که در منابع طبیعی و محیط زیست بروجرد ضروری است.

دادستان کل لرستان گفت: شورای حفاظت از اراضی ملی زمانی می تواند موثر واقع شود که جلسات به صورت کارشناسی برگزار شود.

سعید رازانی افزود: از ظرفیت شورا در جهت حفظ منابع ملی، آب، خاک و محیط زیست استفاده شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close