لرستان

دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل ستاد تدابیر ویژه برای تأمین تجهیزات پزشکی و دارو

روزهای بروجرد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط موجود گفت: در بحث تجهیزات پزشکی و دارو آقای رئیس‌جمهور دستور تشکیل ستاد تدابیر ویژه را داده‌اند و امید می‌رود با حمایت‌های بانک مرکزی و بانک‌های عامل با کمترین مشکل مواجه شویم.

به گزارش ایسنا، دکتر سید«حسن قاضی‌زاده هاشمی» در جمع خبرنگاران استان لرستان با اشاره به افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی ویژه بیماران اعصاب و روان خرم‌آباد که عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ آغاز شده بود، گفتد: این بیمارستان با تلاش علوم پزشکی لرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود:  احداث این بیمارستان با توجه به کمبودی که در سطح استان وجود دارد بسیار مهم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: هم‌چنین مرکز رادیوتراپی در مرکز لرستان به بهره‌برداری رسید که خدمات و امکانات پیشرفته‌ای دارد و مانع این می‌شود که بیماران به استان‌های دیگر اعزام شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به احداث مرکز خیرساز در خرم‌آباد اشاره کرد و با بیان این‌که خیرین سلامت در استان فعال هستند، گفت: هر میزانی که خیرین در حوزه سلامت کمک کنند وزارت بهداشت نیز ۵۰ درصد کمک خواهد کرد.

وی گفت: پروژه‌هایی را که خیرین آغاز کرده‌اند وزارت بهداشت آن‌ها را تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رساند.

قاضی‌زاده هاشمی به آخرین وضعیت طرح تحول سلامت اشاره کرد و با بیان این‌که این طرح بیش از پنج سال است که آغاز شده و برکات آن متوجه مردم و به‌ویژه استان‌های مرزی و محروم شده و با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند، در ادامه خاطرنشان کرد:  دولت و مجلس از این طرح حمایت خواهند کرد و بخشی از این طرح که مربوط به مردم بوده با نقص کم اجرا شده و در بخشی که به ارائه‌کنندگان خدمت شامل پرستاران، کارکنان وزارت بهداشت، فروشندگان لوازم و تجهیزات پزشکی، داروخانه‌ها و … است دارای طلب‌های جدی از بیمه‌ها هستند که امید می‌رود گشایشی شود و این طرح باقوتی  که داشته ادامه یابد.

قاضی‌زاده هاشمی هم‌چنین با اشاره به بحث کمبود پزشک متخصص در لرستان گفت: در این زمینه آمار دقیق ندارم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی طی هفته آینده آن را اعلام کند هر آنچه که ظرفیت دانشگاه بوده ۳۰ درصد آن را برای پزشک، دندان‌پزشک، داروساز و رشته‌های تخصص و فوق تخصص بومی اختصاص داده‌ایم و به‌تدریج وارد چرخه ارائه خدمت می‌شوند، درعین‌حال توزیع متخصص معمولاً در آبان‌ماه هر سال بوده و قطعاً لرستان در این حوزه مورد توجه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما کشور پهناوری با ۸۱ میلیون نفر جمعیت هستیم و جراح مغز در سال ۶۰ نفر و ارتوپد در سال ۸۰ نفر تربیت می‌شود و عمده آن‌ها طرح قانونی خود را می‌گذرانند و تنها راه تأمین پزشک متخصص، بومی‌گزینی است و شرایط ظرف چند سال آینده تغییر می‌کند و در کوتاه‌مدت نیز به لرستان توجه لازم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان این‌که تحریم‌ها به همه مردم ایران آسیب می‌رساند، افزود: یکی از کارهای ما این است که آسیب کمتری ببینند و این‌که تحریم‌ها آسیب می‌رساند در آن شکی نیست و همان‌طور که آقای ترامپ گفتند با شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها مواجه‌ایم البته به نظر خودش، هرچند در قرن ۲۱ آنچه  و با وجود این‌که کشور ما همسایه ۱۵ کشور است و یک دهه در تحریم بسر برده آنچه مدنظر آقای ترامپ است حاصل نمی‌شود اما این‌که مردم، کودکان شیرخوار و افراد مسن آسیب می‌بینند شکی نیست و متأسفانه مدعیان حقوق بشر با سکوت و نظاره‌گری خود این مهم را تائید می‌کنند.

این وزیر دولت دوازدهم گفت: البته در تبادل مالی دچار مشکل می‌شویم وقتی نتوانیم پولی جابجا کنیم و یا درفروش نفت به اروپا مشکلی ایجاد شود قطعاً دچار آسیب می‌شویم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ۵۰ درصد وقتمان را صرف این می‌کنیم که مردم متحمل هیچ آسیبی نشوند.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close