اخبار بروجرد

با کاهش ۲ درصدی مصرف برق در بروجرد کارخانه های نساجی و داروسازی از لیست خاموشی ها خارج شد

روزهای بروجرد- مدیرامور توزیع برق بروجرد گفت: با تغییرساعت کاری ادارت و همچنین صرفه جویی مشترکان بروجردی از ۲۰ تیرماه تا کنون میزان برق مصرفی دراین شهرستان ۲ درصد کاهش یافته است.

محمد علی خسروی در گفت و گو با ایرنا افزود: با صرفه جویی و همچنین قطعی ۲ ساعته برق مشترکان بروجردی هم اکنون واحدهای صنعتی نساجی و دارو سازی از لیست خاموشی ها خارج شد.

وی اظهارداشت: اگر شهروندان صرفه جویی در مصرف برق را به این میزان تا نیمه اول مرداد ماه ادامه دهند بحران خاموشی ها برطرف خواهد شد.

مدیرامور توزیع برق شهرستان بروجرد بیان کرد: به منظور جلوگیری خسارت به وسایل برقی مشترکان در زمان افت ولتاژ و فرکانس برق شهروندان به صورت کامل قطع می شود. 

خسروی میزان برق مصرفی را هم اکنون روزانه ۱۳۵مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت افزایش گرما میزان مصرف برق مشترکان بروجردی در مرداد ماه به ۱۴۵مگاوات افزایش یابد. 

وی با اشاره به اینکه کولرهای آبی و گازی حدود ۴۰ درصد مصرف برق شهروندان را به خود اختصاص می دهند، اضافه کرد: در صورتی که شهروندان کولرهای آبی را در حالت کند و از برنامه ۲۵ کولرهای گازی در این ایام استفاده کنند مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش می یابد.

مدیرامور توزیع برق بروجرد گفت: همچنین اگرهرمشترک اقدام به خاموش کردن حداقل روزانه یک لامپ ۱۰۰مگاوات درساعات اوج مصرف ( ۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) نماید مشکل خاموشی نخواهیم داشت و شاهد صرفه جویی روزانه ۱۴ مگاوات برق معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش تعرفه برق مصرفی در تابستان می شود.

وی افزود: شهرستان بروجرد دارای ۱۴۱ هزار مشترک برق شهری، روستایی و صنعتی است. 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close