اخبار سیاسیلرستان

لرستان جزو استان‌های آخر در کودک‌آزاری

ر‌وزهای بروجرد- کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: جزو استان‌های آخر در کودک‌آزاری هستیم.

‌فتانه زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا‌، اظهار کرد: در کل استان(۱۰ شهرستان به جز رومشکان) دارای مراکز اورژانس خط ۱۲۳ است که این مراکز خدمات سیار و مداخله در بحران را برعهده دارند.

وی ادامه داد: در بحث کودک‌آزاری جزو استان‌های آخر (بیست و هفتم و بیست و هشتم)جدول هستیم.

زاهدی بیان کرد: براساس پزشکی قانونی جزو استان‌های اول نیستیم اما متاسفانه برخی از افراد در فضای مجازی گفته بودند لرستان در کودک آزاری جزو استان‌های اول کشور است که این موضوع با توجه به اعلام پزشکی قانونی و بررسی‌های انجام شده توسط بهزیستی استان کذب است.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان افزود: تا سال گذشته در چهار شهرستان مرکز اجتماعی داشتیم و از سال گذشته تاکنون در ۱۰ شهرستان استان  این مراکز اجتماعی راه‌اندازی شدند و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: شاید خیلی از خانواده‌ها کودک‌آزاری را تنبیه بدنی بدانند، در حالیکه غفلت از کودک و مشکلات روحی و روانی نیز نوعی کودک‌آزاری است.

زاهدی اظهار کرد: بهزیستی استان تفاهم‌نامه‌ای با دادگستری و ناجا منعقد کرده تا در صورت بروز مشکل برای مداخله با بهزیستی همکاری کنند.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی لرستان با بیان اینکه کودک‌آزاری و هرگونه برخورد و رفتار در شخصیت کودک اثر می‌گذارد و این مهم در دو سال اول زندگی فرد مهم است چراکه روح و روان، عاطفه، روابط اجتماعی و… را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یادآور شد: چنانچه کودک‌آزاری از روی غفلت به خاطر فقر خانواده باشد بهزیستی مداخله می‌کند و یک‌سری خدمات‌ درمانی، پزشکی، روان‌پزشکی و حقوقی را ارائه می‌دهد و چنانچه عدم صلاحیت والدین محرز شود، مسئولیت کودک از والدین سلب و یا به خانواده(پدربزرگ و مادربزرگ) سپرده می‌شود و در غیر این صورت به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست ارجاع داده می‌شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close