لرستان

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان: روزانه ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های لرستان بستری می‌شوند

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: روزانه ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و برخی از افراد متاسفانه دیرباورند و این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

دکتر محمدرضا نیکبخت با بیان اینکه روند شیوع بیماری در استان بسیار بد است، اظهار کرد: ‌درلرستان به لحاظ روند ابتلاء به کرونا یا استان اول است و یا دوم در کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چه تست کرونا در استان می‌گیریم،  بیشتر از نصف آنها مثبت است،  عنوان کرد: دلیل افزایشکرونا ویروس در استان بخاطر برگزار شدن عروسی ومراسم تشییع جنازه با شکوه است و متاسفانه هنوز بیماری را دراستان جدی نگرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه بیماری کرونا سن نمی‌شناسد و متاسفانه تغییر ژنتیک داده وخطرناک‌تر شده است، بیان کرد: ضرورت دارد مردم از خانه بیرون نیایند مگر در شرایط اضطراری چرا که قبلا هم تاکیدکردم زنده ماندن مهم‌تر از این است که به لحاظ اقتصادی تحت فشار باشیم و زنده مانده بهتر از گرسنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مهمان نوازی در این مدت باید فراموش شود، چرا که مهمانی‌ها قتلگاه است،  عنوان کرد: هرچه امکانات لازم بوده تخت بیمارستانی برای کرونا لحاظ کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های اصلی شهرهای استان را در اختیار بیماران کرونا قرار دادیم،  تصریح کرد: همچنین بیمارستان تأمین اجتماعی و بیمارستان‌های خصوصی در اختیار این بیماران قرار داده شده است.

نیکبخت با تاکید براینکه اگر مردم رعایت نکنند، واقعاً نمی‌دانیم بیماران مبتلا را کجا بستری کنیم،  یادآور شد: تاکنونهزار تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه ۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلاء به این بیماری جان باختند،  بیان کرد: در برخی روزها تعداد فوتی‌ها تا ۱۴ نفر هم رسیده و هم‌اکنون به طور متوسط در هر ۲۴ ساعتبین ۱۰ تا ۱۴ نفر به علت این بیماری فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: روزانه ۱۲۰۰ نمونه تست کرونا از مردم استان گرفته می‌شود که بیش از۶۰۰ مورد آنها مثبت است.

نیکبخت اضافه کرد: روزانه ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه از اولین روز شیوع بیماری در استان تاکنون از بیش از ۱۳۰ هزار نفر تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۴۵ هزار نفر مثبت بوده و این درحالیست که اوایل شیوع بیماری تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد تست‌ها مثبت بوده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: با این اوصاف میزان مرگ و میر در لرستان نسبت به کشور کمتر است.

نیکبخت بیان کرد: کادر درمانی بخاطر حس وظیفه شناسی ارائه خدمات می‌دهند وگرنه تمایل دارند مرخصی بگیرند ودر منزل بمانند.

وی عنوان کرد: برخی از افراد متاسفانه دیرباورند و این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از افرادی که کرونا گرفتند و خوب شدند بپرسند تا شرایط سخت این بیماری را باور کنند وقدر عافیت را بدانند.

نیکبخت افزود: متاسفانه ورودی بیماران بیشتر از خروجی است و باید خودمان از بروز بیماری جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه الان باز بودن رستوران‌ها،  کافی‌شاپ،  باشگاه و … مساوی با مرگ افراد است،  گفت: حضور درتجمعات منجر به تشدیدپیک بیماری شده است و متاسفانه روزانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ فوتی در کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: بیشتر شهرهای استان نظیر کوهدشت،  پلدختر فوق قرمز و خرم‌آباد قرمز است و باید مردم همکاری کرده و در خانه بمانند تا این بیماری را کنترل کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close