اخبار جهانگوناگون

نزد سالمندان کدام دهه شادترین سال‌های زندگی است؟

روزهای بروجرد– بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، اگر سفر به گذشته امکان‌پذیر بود یک سوم از سالمندان ترجیح می‌دادند به گذشته برگردند و بخشی از زندگی خود را دوباره احیا کنند.

به گزارش یورنیوز، این تحقیق که به سفارش موسسۀ آمریکایی «BrightStar Care» و با نظرسنجی از ۲ هزار آمریکایی بالای ۶۵ سال سن انجام شده، نشان داد که ۳۶ درصد از این افراد آرزو می‌کردند که‌ای کاش در جوانی، دانش و آگاهی‌های امروز را در موضوعات مختلفی همچون عشق، امور مالی یا سلامتی داشتند تا به این ترتیب تصمیماتی متفاوت می‌گرفتند.

سالمندان همچنین در صورت عملی شدن رویای بازگشت به گذشته، عمدتا ترجیح می‌دادند به دهه‌های ۳۰ سالگی (۳۰٪) یا ۲۰ سالگی (۲۵٪) زندگی خود برگردند و این سال‌ها را «شادترین سال‌های زندگی خود» توصیف می‌کنند.

۲۰ درصد از این سالمندان نیز اگر این شانس را داشتند که «یک تصمیم اساسی» را دوباره بگیرند، پول بیشتری پس انداز می‌کردند و ۱۴ درصد دیگر به دنبال سرمایه گذاری‌های بیشتر و سریع‌تر بودند.

۳۹ درصد از این سالمندان می‌گویند که‌ای کاش در جوانی توصیه‌های بهتری درباره امور مالی دریافت می‌کردند و ۳۸ درصد می‌گویند‌ ای کاش تحصیل بهتری داشتند.

نیمی از سالمندان معترفند در جوانی بسیاری از توصیه‌هایی که به آنها می‌شد را نادیده می‌گرفتند و ۳۶ درصد نیز اعلام کردند صرفنظر از آنچه در گذشته برایشان روی داده، از زندگی خود راضی هستند و معتقدند اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شده‌اند، درس‌های ارزشمندی برای زندگی به آنها داده است.

شلی سان، بنیانگذار و مدیر عامل این موسسۀ فعال در بخش مراقبتهای بهداشتی می‌گوید: «به یاد آوردن دوران جوانی‌ و داشتن نگاهی عمیق به تمام دستاوردها و آموخته‌ها در طول سال‌ها، نشانۀ سلامتی افراد است… افزایش سن با خردمندی بیشتر همراه است و تأمل در تجربیات گذشته نه تنها می‌تواند باعث به یاد آوردن خاطراتی ارزشمند شود بلکه زمینه‌ای برای انتقال دانش به نسل‌های جوان است.»

توصیۀ سالمندان به جوان‌ترها چیست؟

این سالمندان در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای به جوانترها دارید، می‌گویند: «چالش‌ها را بپذیرید و از به دست گرفتن کنترل زندگیتان نترسید. همیشه متواضع باشید و افکار منفی را از خود دور کنید.»

برخی از آنها نیز می‌گویند: «همیشه صبور و آماده برای گوش دادن باشید و نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند و از هر مرحلۀ زندگی لذت ببرید.»

شلی سان، بنیانگذار و مدیر عامل موسسۀ «BrightStar Care» می‌افزاید: «پیری امتیازی است که باید در هر مرحله از زندگی جشن گرفته شود… در بیست سالگی تصور اینکه زندگی شما در ۶۵ سالگی چگونه خواهد بود دشوار است؛ اما اگر به توصیه‌های مهمی که سالمندان ارائه می‌دهند گوش دهید، بینش‌های ارزشمندی را خواهید یافت که می‌تواند شما را برای آینده آماده کند.»

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close