لرستان

درختان ۷۰۰ ساله بلوط لرستان از شمال سر درآوردند!

روزهای بروجرد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، از قاچاق چوب درختان ۷۰۰ ساله بلوط لرستان به مناطق شمالی کشور خبر داد.

به گزارش مهر، شیرزاد نجفی در جلسه بررسی قانون هوای پاک در معاونت عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه در رابطه با موضوع ریزگردها و همچنین بیابانی بودن مناطق جنوبی استان از طریق سازمان جنگل‌ها در حال رایزنی هستیم، اظهار داشت: نیاز بوده که مدیریت ارشد استان، معاون عمرانی و همچنین محیط زیست کمک کنند که بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

لرستان بیشترین آسیب را از کانون‌های ریزگردها در کشور می‌بیند

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان تنها برای مقابله با موضوع ریزگردها به منابع طبیعی خوزستان پرداخت شد، عنوان کرد: این در حالیست که هیچ اعتباری به استان لرستان در این رابطه پرداخت نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان بیشترین آسیب را از کانون‌های ریزگردها در کشور میبیند، تصریح کرد: باید رایزنی صورت گیرد که اعتبارات بخش مقابله با ریزگردها نیز به استان لرستان پرداخت شود.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخشی از جنگل‌های زاگرس با توجه به ممنوعیت برداشت چوب در جنگل‌های شمال در حال نابودی هستند و این امر در حال تبدیل به یک بحران برای کل کشور است، ادامه داد: درختی در حریم رودخانه‌ها باقی نمانده است.

درختان ۷۰۰ ساله بلوط لرستان از شمال سر درآوردند!

وی با بیان اینکه تمام درختان و جنگل‌های بلوط در حال نابودی هستند، گفت: روزانه دو هزار کامیون چوب از لرستان به روش‌های مختلف به شمال کشور حمل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه برداشت و بهره برداری چوب جنگل‌های شمال منع شده است، افزود: این امر موجب شده که کارخانه‌های شمال تعطیل شوند و الان به مناطق زاگرس هجوم آورده‌اند.

نجفی با بیان اینکه در حال حاضر درختان کهن سال با ۶۰۰ و ۷۰۰ سال در حال قطع شدن هستند، تصریح کرد: اگر راهکاری در این رابطه صورت نگیرد لرستان نیز مانند خوزستان به بیابان تبدیل می‌شود و به کانون ریزگردها تبدیل خواهیم شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close