اخبار سیاسیاخبار لرستان

۱۴۵ هزار پرونده در دادگستری لرستان رسیدگی شد

روزهای بروجرد- رئیس‌ کل دادگستری لرستان گفت: ۱۴۵ هزار پرونده در دستگاه قضایی لرستان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای ۹۰ درصد پرونده حکم صادرشده است.

به گزارش تسنیم، جعفر بدری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار داشت: آیت‌الله بهشتی ویارانش درراه آرمان‌های انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، وی شخصیتی ارزشمند داشت که با درایت و اخلاق خاص خود مورد هدف هجمه ناجوانمردانه دشمنان انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: چنین شخصیت‌هایی ذخایر ارزشمند انقلاب هستند و این ذخایر را به‌واسطه کسانی که داعیه حمایت از خلق داشتند را از ما گرفتند وداعش و گروهک‌های تکفیری و همه آن‌هایی که در عراق، افغانستان و سوریه جنایت کردند زاییده تفکراتی هستند که شهید بهشتی را از ما گرفت.

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: همه ما باید هوشیار باشیم چراکه این‌ها با این تفکر‌ انقلاب را مورد هدف قرار داده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا نیز خود یکی از همکاران این گروهک‌ها بوده و یکی از معاونان او نیز در سال‌های گذشته در اجتماعات همین گروه‌هایی که با اقدامات تروریستی جان مسئولان ایرانی را گرفتند شرکت کردند و در جلسات آن‌ها حاضر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ما با این دسته از مخالفان و دشمنان انقلاب مواجه هستیم بیان کرد: در این شرایط وظیفه سنگینی داریم چراکه این انقلاب ارزان به دست نیامده و شهدایی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و… توسط همین گروه‌های ضدانقلاب و مخالف شهید شدند.

بدری تصریح کرد: امروز در شرایط سختی قرار داریم چراکه وضعیت اقتصاد و اشتغال به‌گونه‌ای است که عده زیادی از جوانان در شرایط سختی زندگی می‌کنند و شغلی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت و ائمه جمعه همواره پشتیبان دستگاه قضایی بوده‌اند و نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نیز پشتیبانی برای دستگاه قضایی هستند و امروز اگر توانستیم امنیت پایدار در کشور برقرار کنیم به‌واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران دستگاه‌های انتظامی امنیتی، سپاه و دستگاه قضایی بوده است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه اعتماد مردم به دستگاه قضایی روزبه‌روز در حال افزایش است گفت: در بخش سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی انجام داده‌ایم چراکه با توجه به بیکاری جوانان که دامن‌گیر جوانان و خانواده‌هاست، لازم است برای کاهش این معضل سرمایه‌گذاری را تشویق کنیم.

وی اظهار داشت: در دستگاه قضایی لرستان ۱۴۵ هزار پرونده رسیدگی شده و برای نزدیک به ۹۰ درصد پرونده نیز حکم صادر کرده‌ایم و احکام تعداد کمی از این پرونده‌ها در دادگاه تجدیدنظر نقض شده است و هرماه ۱۲۰ پرونده به یک قاضی ما ارجاع داده می‌شود.

بدری افزود: درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر نیز در سال ۹۶ بیش از ۴.۵ تن مواد مخدر کشف‌شده و در سه‌ماهه نخست امسال ۱۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف‌شده است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close