اخبار بروجرد

دومین روز تجمع کارگران شهرداری بروجرد برای ۸ حقوق عقب افتاده

روزهای بروجرد- حدود ۱۰۰تن از کارگران بخش های مختلف شهرداری بروجرد برای دومین روز در هفته جاری با تجمع مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و پهن کردن سفره خالی خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

به گزارش ایرنا تجمع کنندگان با دردست داشتن پلاکارد ‘ما انقلابمان را دوست داریم، خواسته ما صنفی است فقط تسویه کامل’ خواستار تسریع در پرداخت حقوق معوقه خود از مهرماه سال ۹۶ به مدت ۹ ماه هستند.

کارگران معترض بر این باورند با توجه به مشکلات مختلف زندگی، بیماری، اجاره نشین بودن، داشتن فرزند دانش آموز و دانشجو ۹ ماه عدم دریافت حقوق زندگی آنها را با مشکلات و چالش های جدی مواجه نموده است.

برپایه این گزارش با توجه به تجمع کارگران بروجرد در مقابل شهرداری هیچ یک از اعضای شورای شهر بروجرد و شهردار در بین تجمع کنندگان حاضر نشده اند.

رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد گفت: حمایت از خانواده شهرداری ضروری بوده و تلاش خواهد شد بر اساس شرایط خاص ایجاد شده از این قشر دفاع شود.

فریبرز محسنی افزود: شهرداری باید بر درآمد های پایدار تاکید بیشتر داشته باشد و اکنون درآمد شهرداری بر عوارض محلی است.

وی بیان کرد: درآمد شهرداری بروجرد باید از محل کشتارگاه، ترمینال ها، ارزش افزوده، یارانه سوخت، ساخت و سازهای غیرقانونی تامین شود که در بروجرد تلاش شد برای ساماندهی کشتارگاه هزینه کشتار هر راس دام همانند شهرهای دیگر کشور افزایش یابد که با واکنش منفی برخی مواجه شد.

رئیس کمیسیون فنی و تخصصی شورای شهر بروجرد اظهار داشت: اخذ این هزینه ها موجب می شود تا حقوق بخشی از پرسنل تامین و امروز شاهد پهن کردن سفره خالی کارگران شهرداری بروجرد نباشیم.

محسنی اضافه کرد: با گذشت چند ماه از فعالیت شهردار بروجرد هنوز هیچ طرح و برنامه ای ارائه نداده و انتظار می رود اگر شهردار طرح و برنامه ندارد حداقل انضباط مالی داشته و جلوی خیلی ازهزینه ها گرفته شود.

وی ادامه داد: هر زمان طرحی در راستای حمایت از کارگران از سوی شهرداری مطرح شده حتی اگر مصوبه شورا هم نداشته شورای شهر مخالفتی نکرده به عنوان مثال می توان موضوع پرداخت بن کارت ۵۰میلیون ریالی که در فاصله زمانی چند ماه مرحله به مرحله شارژ شود به جای حقوق و یا پرداخت بن کارت ۱۵۰هزار تومانی ویژه رمضان را نام برد.

شهرداری بروجرد بیش از یکهزار و ۷۰۰ کارگر و کارمند دارد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close