اخبار بروجرد

ولنگاری فضای مجازی یا فضای مجازی ولنگار

کلثوم دلیران- این روزها با رخ دادن اتفاقاتی عجیب ولنگاری فضای مجازی بیش از گذشته به چشم می خورد که همانند دیگر انواع ولنگاری فرهنگی، اجتماعی و …. نظارت هر چه بیشتر مسئولان را نسبت به کنترل این فضا می طلبد.

لذا با مدیریت درست می توان در جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات بعدی در تاثیر ولنگاری فضای مجازی بر دنیای واقعی کاست چرا که در روزهای اخیر شاهد این روند رو به رشد ولنگاری فضای مجازی و بروز وقایع تلخ اجتماعی شبیه قتل طلبه همدانی و امثال آن بودیم که همه آن را نشات گرفته از تبادل اطلاعات و ارائه نظرات به زعم خویش درست برخی کاربر اما در واقع اشتباه در فضای مجازی و ایجاد خشونت می دانند.

امروزه با بروز پدیده فضای مجازی و افزایش روزافزون کاربران ، نشان می دهد این مساله به عنوان موضوعی لاینفک از زندگی افراد در آمده است به گونه ای که حتی به نوعی حیات و زندگی برخی افراد جامعه به وجود فضای مجازی بستگی دارد.

همواره این نکته مهم فراموش می شود که پشت این فضای مجازی انسانهایی دارای شعور و احساس وجود دارد که گاها انسانیت را فدای هجویات و به رخ کشیدن خود در فضای مجازی و غیر حقیقی می کنند.

در واقع فضای مجازی فرصت و جولانگاهی برای اظهار نظر برخی از افراد در سطوح مختلف جامعه و اقشاری که خود را افراد تاثیرگذار هم می نامند،شده است غافل ازینکه ما حق نداریم راجع به هر موضوعی اظهار نظر کنیم چون این دخالت بیجا محسوب می شود که در فضای مجازی این روزها زیاد به چشم می خورد.

عدم قانونمندی، نبود نظارت کافی، در نظر نگرفتن اخلاق و اصول اسلامی، نادیده گرفتن شخصیت حقیقی افراد و …. باعث شده است این روزها شاهد ولنگاری در فضای مجازی به شکل های مختلف و خشونت افراد علیه یکدیگر باشیم.

حال این سوال مطرح می شود که « تا کجا چنین شتابان»؟! مگر نه اینکه همه کاربران در این فضا حق و حقوقی دارند پس چرا هر که هر چه دلش می خواهد می گوید و فضای مجازی را تنها جایگاهی برای عقده گشایی های درون اشغال کرده اند.

استفاده از هر نوآوری خارج از وجود ملزومات قانونی، انسانیت و اخلاق می خواهد، شعور اجتماعی لازم است تا این فضا را که توانسته برای برخی مامن باشد به جایگاهی وحشتناک توام با خشونت و دلزدگی تبدیل نکنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close