اخبار سیاسیلرستان

با وجود بحران کم آبی؛ کشت برنج در لرستان افزایش یافته است

روزهای بروجرد- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: با توجه به بحران کم آبی و لزوم پرهیز از کشت گیاهان آبدوست، متاسفانه کاشت برنج در استان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش ایرنا رضا میرزایی در جمع خبرنگاران بدون ذکر آمار میزان برنج کشت شده اظهار داشت: بیشترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست مربوط به شهرستان خرم آباد و از پل هرو تا بخش چغلوندی و بیرانشهر و شهرستان ‌های دورود، نورآباد و چگنی می باشد.

میرزایی ادامه داد: همچنین کمترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست مربوط به شهرستان های الیگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر است.

وی گفت: از تمامی ظرفیت ها از جمله اطلاع رسانی و توجیه کشاورزان در خصوص بحران آب، اخطاریه برخورد قضایی، برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب برای جلوگیری از کاشت محصولات آبدوست استفاده کرده ایم، اما متاسفانه تعدادی از کشاورزان تمکین نمی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: افراد بحران ساز که عامل ورود غیربومی ها به استان جهت توسعه کاشت محصولات آب دوست شده اند، شناسایی و با آنها برخورد می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close