غنی سازی اوقات فراغت راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: غنی سازی اوقات فراغت مهمترین راهکارمقابله با آسیب های اجتماعی، فرهنگی و به ویژه جنگ نرم است.

شهاب روزبهانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای ساعات فراغت دانش آموزان به ویژه درفصل تابستان اظهارداشت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اساس کارتربیتی است.

وی افزود: ایام تابستان بهترین فرصت برای آموزش دانش آموزان درحوزه های مهارتی، فرهنگی و اجتماعی است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: امسال برای توسعه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان وخانواده های آنها سرفصل هایی درآموزش و پرورش شهرستان برنامه ریزی شده و دانش آموزان باید برحسب علایق و استعداد درکلاس های مختلف شرکت کنند.
روزبهانی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش تعلیم وتربیت است، اضافه کرد: غنی سازی اوقات فراغت نقش مهمی در شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان به عنوان مهمترین سرمایه های کشور دارد.
وی ادامه داد: برای استفاده بهینه از زمان تعطیلات تابستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های متنوع و پر باری دربیش از 50 رشته علمی ، هنری، ورزشی در نظر گرفته شده است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد اظهارداشت: دراین زمینه40 پایگاه تابستانی، دارالقرآن و چهارکانون در نقاط مختلف شهردایر شده و تمامی دانش آموزان علاقمند به فعالیت در این پایگاه ها را زیر پوشش قرار می دهند.
روزبهانی با اشاره به آماده سازی هفت سالن ورزشی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان بروجرد افزود: امسال ظرفیت رشته های ورزشی دراین پایگاه ها ارتقا یافته و رشته های ژیمناستیک، تیراندازی، اسب سواری دایر و خانه کشتی نیز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: پژوهش سرای جابربن حیان برای اوقات فراغت دانش آموزان نیز در حال راه اندازی است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: سال گذشته 10 هزار دانش آموز درطرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت کرده و پیش بینی می شود امسال نیز بیش ازاین میزان دانش آموز دراین کلاس ها حضور یابند.
حدود 52 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در شهرستان بروجرد مشغول به تحصیل هستند.

مقالات مشابه

1 thought on “غنی سازی اوقات فراغت راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است”

  1. معرفی کتاب:

    دین و بشر مدرن:

    349 – دیگر ایمان و منطق دینی و اخلاق تاریخی نه پاسخگوی بشر مدرن است و نه امکان عمل دارد و چیزی جز عذاب نیست. و لذا هر کجا هم که شریعت کهن حاکم است یا جنون و نفاق و امراض روانی و جنایت ها و ستم ها قرین است و حاکمیت شرعی جز به زور سرنیزه ممکن نمی آید.

    اینست مسئله انسان مدرن!

    350- تجربه طالبان و جمهوری اسلامی ایران نیز دو حجت بزرگ بر این واقیت تلخ است.

    351- امروزه دیگر عبادات و نماز موجب پیشگیری از فحشاء و منکر نمی شود اگر می شد جامعه ما چنین نمی بود.

    352- این یک وضعیت جهانی است و تحقق پیشگوئی ابطال شریعت بواسطه بزرگان دین در آخرالزمان است.

    از کتاب ” نامه های عرفانی ” استاد علی اکبر خانجانی ص 57

    —————————————————-

    تعلیم و تربیت آخرالزمانی

    تعلیم و تربیت آخرالزمانی، تعلیم و تربیت تاریخی نیست بلکه تعلیم و تربیت عرفانی و جوهری و تکوینی است و نه تشریعی. و به لحاظ دینی به معنای پایان شریعت تاریخی و آغاز شریعت عرفانی است. و لذا شریعت تاریخی در آخرالزمان جز نفاق و فساد و فتنه و تعمیق جنون و کفر حاصل دیگری ندارد. معمای تضاد بین سنت و مدرنیته از همین روست. همه بن بست ها و مفاسد جامعه امروز ما نیز به همین دلیل است.

    استاد علی اکبر خانجانی

    کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close