اخبار جهانفیلم و عکس

تصاویر چهره‌ی طالبان

روزهای بروجرد- پس از ماه‌ها کش و قوس در افغانستان بالاخره روز گذشته گروه طالبان وارد کابل شد و با خروج اشرف غنی از کشور، عملا دوره جدیدی از تحولات سیاسی، اجتماعی و امنیتی در همسایه شرقی ایران کلید خورد.

به گزارش فرارو،  امروز گروه طالبان به رهبری ملا هیبت‌الله آخوندزاده تقریبا کنترل تمام جغرافیای افغانستان را در اختیار گرفته و برای تشکیل حکومت و برقراری یک نظام سیاسی فراگیر آماده می‌شود، موضوعی که تحقق آن بسیار سخت‌تر از مسیر طی شده تاکنون است.

چهره طالبان در نگاه بیشتر مردم این کشور و همچنین افکار عمومی جهانی با خشونت و افراطی‌گری عجین شده و سابقه‌ای که حکمرانی این گروه بر افغانستان در اذهان عمومی گذارده مطلوب نیست.

چهره امروز طالبان عمدتا حاصل اقدامات این گروه در گذشته است، اما آنچه آنان در این مدت سعی کرده‌اند در گفتار و رفتار از خود نشان دهند، چیزی برخلاف تصاویری است که از آن‌ها در افکار عمومی شکل گرفته است.

طالبان گرچه همچنان بر عقیده خود مبنی بر تشکیل امارت اسلامی اصرار دارد، اما طی این مدت بار‌ها و بار‌ها بر ضرورت تعامل، گفتگو و مدارا با طرف‌های داخلی و خارجی تاکید کرده و در تلاش برای افزایش قدرت نرم خویش است.

در همین خصوص ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است؛ هنوز نمی‌توانیم به قطعیت بگوییم که در آینده چه نظامی در افغانستان حاکم خواهد شد، اما هدف ما تقسیم قدرت میان گروه‌ها و تعامل مثبت با دنیاست.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close